۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

انتقال یک زندانی سیاسی از بند قرنطینه به بند ۵ که دارای شرایط قرون وسطایی است


 بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» روز گذشته زندانی سیاسی ایرج محمدی  را پس از ۱۵ روز تحمل شکنجه روحی  وجسمی در شکنجه گاه زندان زاهدان معروف به بند قرنطینه به یکی از بدترین بندهای زندان زاهدان منتقل کردند.
روز سه شنبه ۸ بهمن ماه زندانی سیاسی ایرج محمدی را پس از تحمل ۲ هفته شکنجه جسمی و روحی در شکنجه گاه زندان زاهدان معروف به بند قرنطینه به بند ۵ زندان زاهدان منتقل کردند. این بند محل نگهداری زندانیانی است که مبتلا به هپاتیت، ایدز و سایر بیماریهای عفونی و مسری هستند. این بند از امکانات اولیه بهداشتی محروم بوده و زندانیان بیمار در اثر عدم رسیدگی پزشکی  جان خود را از دست می دهند.
زندانیان سیاسی و عادی توسط افراد زیر مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار می گیرند، بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان، خسروی رئیس زندان زاهدان، غلامی رئیس اطلاعات زندان زاهدان ، لذا از سازمان ملل متحد، مقامات اتحادیه اروپا و امریکا خواستار قرار دادن نام این جنایتکاران علیه بشریت در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال این زندانی سیاسی را به بند بیماران مبتلا به بیماریهای عفونی و مسری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق  بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند حسن روحانی، صادق لاریجانی ومحمود علوی به دادگاه های بین المللی کیفری است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹ بهمن ۹۲ برابر با ۲۹ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: