۱۳۹۲ دی ۲۰, جمعه

صدور حکم اعدام برای ۲ زندانی سیاسی در زندان مرکزی زاهدان


 بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» صدور حکم ضدبشری  اعدام علیه ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان.
زندانی سیاسی محمود شه بخش ۲۲ ساله و زندانی سیاسی وحید شه بخش ۲۳ ساله از اهالی شهر زاهدان پس از نزدیگ به ۲ سال بازداشت و بلاتکلیفی  حکم ضدبشری اعدام آنها توسط فردی به نام مه گلی رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان صادر گردید و مدتی پیش توسط نماینده مه گلی در زندان به آنها ابلاغ گردید.
زندانی سیاسی محمود شه بخش  اوایل هفته به شکنجه گاه اداره اطلاعات زاهدان منتقل گردید و به مدت ۳ روز تحت شکنجه های جسمی   و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت تا او را وادار به اعترافات تلویزیونی  علیه خودش نمایند ولی او از اینکار خوداری نمود و پس از ۳ روز وی را به بند ۱ معروف به بند جوانان منتقل نمودند. 
این ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ در بهار  ۱۳۹۱ با یورش مامورین وزارت اطلاعات در حومه شهر زاهدان دستگیر شدند آنها در حالی که در منزلی بسر می بردند مورد یورش مسلحانه  مامورین وزارت اطلاعات و واحد مرصاد وابسته به سپاه تروریستی  قدس  قرار گرفتند و در اثر اصابت گلوله به وحید شه بخش وی شدیدا زخمی گردید. اما علیرغم گذشت نزدیگ به ۲ سال هنوز گلوله در بدن وی می باشد و بازجویان وزارت اطلاعات از درمان این زندانی سیاسی ممانعت می کنند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش مسلحانه به منازل مردم زخمی کردن آنها و تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار دادن زندانیان سیاسی و صدور حکم اعدام علیه آنها به صرف داشتن اعتقادات مذهبی و سیاسی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق  بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت  آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های کیفری بین المللی  است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ دی ۹۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: