۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

ترور یکی از زندانیان سیاسی سابق هموطن بلوچ در میرجاوه توسط واحد مرصاد

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» یکی از زندانیان سیاسی سابق هموطن بلوچ که اخیرا از زندان آزاد شده بود توسط نیروهای مرصاد در شهر میرجاوه ترور شد و در دم جان باخت.
روز شنبه ۲۱ دی ماه زندانی سیاسی سابق خوبیار ریگی ۳۵ ساله در خیابان راه آهن محله چدا در میرجاوه توسط نیروهای مرصاد وابسته به سپاه تروریستی قدس ترور شد و در دم جان باخت .او  در حدود ۲۰ روز پیش  از زندان زاهدان آزاد شده بود. وی حدود ۳ ماه پیش در شهر میرجاوه بدون هیچ دلیلی دستگیر شد و بیش از ۲۰ روز در اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات تمام تلاش خود را بکار بردند تا وی را وادار به اعترافات تلویزیونی علیه خودش نمایند. اما موفق به اینکار نشدند و او را به بند عمومی زندان زاهدان منتقل کردند.
آنها نسبت به بی گناهی وی واقف بودند و نهایتا ۲۰ روز پیش او را آزاد کردند.چند سال پیش از این، ایوب ریگی برادر و ناصر ریگی پسر عموی وی را در زندان اعدام کرده بودند.
آخوند علی خامنه ای  ولی فقیه رژیم با ترور ، اعدام، دستگیری، شکنجه و جنایتهای متعدد دیگر سعی دارد که در جامعه فضای رعب و وحشت ایجاد کند و لحظه ای از جنایتهای سبعانه خود نمی کاهد تا شاید بتواند به حکومت قرون وسطایی و ضدبشری خود ادامه دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ترور این زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای مرصاد وابسته به سپاه ترورویستی قدس را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشرت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه  جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳دی ۹۲ برابر با ۱۳ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

    

هیچ نظری موجود نیست: