۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

اعدام مخفیانه حداقل یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  اجرای حکم قرون وسطایی اعدام حداقل یک زندانی درزندان مرکزی زاهدان.
روز دوشنبه ۳۰ دی ماه زندانی چنگیز شهنوازی حدودا ۴۰ ساله پس از تحمل  ۷ سال زندان ،فشارها و اذیت و آزارها در محوطه زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد.
این زندانی روز یکشنبه ۲۹ دی ماه به بهانه انتقال به دادگاه از بند ۸ خارج و به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان منتقل گردید.
علیرغم گذشت ۲ روز از اعدام ضدبشری این زندانی هنوز قوه قضاییه ولی فقیه از انتشار خبر اعدام این زندانی خودداری می کند.آمار اعدام های مخفیانه چندین برابر آمار اعدام هایی است که اعلام می شود.
اعدام ها با تایید و دستور آخوند صادق لاریجانی منصوب ولی فقیه  آخوند علی خامنه ای در قوه قضاییه که از جنایتکاران علیه بشریت است و نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد صورت می گیرد ، هدف از اجرای احکام ضدبشری اعدام ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اجرای احکام ضدبشری اعدام که تقریبا بصورت روزانه در زندانهای ولی فقیه صورت می گیرد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه کیفری بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ بهمن ۹۲ برابر با ۲۲ ژانویه  ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


   

هیچ نظری موجود نیست: