۱۳۹۲ دی ۱۳, جمعه

شکنجه وحشیانه ۲ زندانی سیاسی برای گرفتن اعترافات تلویزیونی در زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران»  در طی هفته جاری  زندانیان سیاسی میثم چندانی و محمد حسین ریگی به دفتر رئیس زندان زاهدان خسروی برده شدند و آنها را تحت شکنجه های فیزیکی و روحی قرار دادند تا به اعترافات تلویزیونی تن دهند و مقابل دوربین گفته های بازجویان وزارت اطلاعات را تکرار کنند.
روز دوشنبه ۹ دی ماه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ میثم چندانی ۲۲ ساله و محمد حسین ریگی ۲۳ ساله  را از بندهای خود خارج کردند و به دفتر رئیس زندان  فردی بنام خسروی منتقل کردند. در اتاق رئیس زندان بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان ،غلامی رئیس اطلاعات زندان و بازجویان وزارت اطلاعات همراه با یک اکیپ از فیلمبرداران وزارت اطلاعات حضور داشتند.
بازجویان وزارت اطلاعات از آنها می خواهند  که مواردی را که آنها برایشان نوشته اند و یا به آنها می گویند  را جلوی دوربین تکرار کنند. این ۲ زندانی به آنها می گویند هیچ کدام از مواردی که شما نوشته اید و می گویید را ما از آن اطلاع نداریم و هرگز آنها را تکرار نخواهیم کرد .
بازجویان وزارت اطلاعات همراه با خسروی ، بابایی و غلامی هر کدام از آنها را به سلولی منتقل می کنند و ابتدا آنها را تهدید می کنند که اگر اعتراف نکنند عواقب آن را خواهند دید و آنها را دوباره به اداره اطلاعات زاهدان منتقل خواهند کرد و تحت شکنجه قرار خواهند داد.ولی وقتی که تهدیدات کارساز نشد به آنها دست بند و پابند می زنند و شروع به شکنجه های وحشیانه جسمی  می کنند این شکنجه ها برای مدتی ادامه داشت . ضربات بازجویان وزارت اطلاعات بیشتر به نقاط حساس بدن آنها  وارد می شد.
زندانیان سیاسی میثم چندانی و محمد حسین ریگی  حدودا ۷ ماه پیش در منزل مسکونی خود در شهر سراوان دستگیر شدند و ۴ ماه را در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند. آنها در طی این مدت از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده هایشان محروم بودند.این ۲ زندانی سیاسی سپس به بندهای ۴ و ۳ زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.علیرغم گذشت ۷ ماه از بازداشت آنها هنوز در بلاتکلیفی بسر می برند.
آخوند علی خامنه ای  ولی فقیه رژیم،آخوندها و سرکوبگران روز ۹ دی را به مناسبت سرکوب خونین قیام مردم ایران جشن می گیرند ، همزمان بازجویان ولی فقیه شکنجه و اذیت و آزار را علیه زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران  شدت می بخشند .آخوندهای دولتی  از طریق وسایل ارتباط جمعی یک جنگ روانی و فشار روحی علیه مردم  در این روزها آغاز می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه جسمی و  وحشیانه ۲ زندانی سیاسی جهت گرفتن  اعترافات تلویزیونی دروغین  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای  ولی  فقیه رژیم و آخوندهای همدست وی به دادگاه های جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ دی ۹۲ برابر با ۳ ژانویه ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: