۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

دو هفته بی خبری مطلق از وضعیت وشرایط یک زندانی سیاسی که در سلول انفرادی و اعتصاب غذا است


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی ایرج محمدی که از ۱۵ روز پیش به سلول انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل شده است هیچ خبری از وی در دست نیست.این زندانی سیاسی به محض انتقال به سلول انفرادی در اعتراض به  رفتارهای غیر انسانی دست به اعتصاب غذا زده است.
زندانیان سیاسی ایرج محمدی ۲۱ دی ماه  در پی اعتراض به  برخوردهای غیر انسانی سرهنگ مهدی شکوری از پرسنل نیروی انتظامی  که به جرم کلاهبرداری و اخاذی از مردم زندانی است و در حال حاضر در زندان زاهدان از زندانیان بی دفاع اقدام به زورگیری ، اخاذی ، فروش مواد مخدر و اذیت آذار آنان  می کند توسط خسروی رئیس زندان به سلول انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل گردید و از آن زمان تاکنون از وضعیت و شرایط این زندانی سیاسی هیچ خبری در دست نیست.
خسروی رئیس زندان  از جنایتکاران علیه بشریت که در شکنجه و قتل و اعدام زندانیان نقش مستقیمی دارد هنگام احضار زندانی سیاسی ایرج محمدی به وی گفت : از زمانی که تو را به این زندان تبعید کردند،اعدام ها ، تنبیه (شکنجه) زندانیان و شرایط بد این زندان به بیرون انتقال می یابد. من با تو کاری خواهم کرد که دیگر فراموش کنی که اتفاقاتی که در اینجا روی می دهد را به بیرون انتقال دهی.زندانی سیاسی ایرج محمدی خطاب به وی گفت : که اعمال و رفتار شما بر خلاف قانون و غیر انسانی است و ما حق داریم که جنایتهایی که دراینجا روی می دهد را افشا کنیم و صدای خودمان را به جهانیان برسانیم.
بعد از این جنایتکار علیه بشریت خسروی رئیس زندان زاهدان دستور داد که او را به سلول انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل کنند. زندانی سیاسی ایرج محمدی نسبت به انتقالش به سلولهای انفرادی شکنجه گاه زندان زاهدان اقدام به اعتصاب غذا نمود  و از آن زمان تاکنون از وضعیت و شرایط این زندانی هیچ خبری در دست نیست.

در حال حاضر زندانی سیاسی هموطن بلوچ جیهند ریگی در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندانی می باشد.

سلولهای انفرادی بند قرنطینه  شکنجه گاه زندان زاهدان کوچک و فاقد نور می باشد، زندانیان مدتی با دست بند و پابند در سلول انفرادی  نگهداری می شوند و آنها قادر به استراحت و انجام کارهای شخصی خویش نیستند.زندانیان از حداقل جیره غذایی برخودار هستند و کیفیت آن به حدی بد است که زندانیان قادر به خوردن آن نیستند . ایجاد محدودیت  استفاده از سرویسهای بهداشتی،  زندانیان مدتهای طولانی از استحمام کردن محروم هستند و در اکثر مواقع زندانیان مورد شکنجه فیزیکی و روحی وحشیانه قرار می گیرند.
زندانیان سیاسی و عادی توسط افراد زیر مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار می گیرند، بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان، خسروی رئیس زندان زاهدان، غلامی رئیس اطلاعات زندان زاهدان ، لذا از سازمان ملل متحد، مقامات اتحادیه اروپا و امریکا خواستار قرار دادن نام این جنایتکاران علیه بشریت در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال بی جهت زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی و مورد شکنجه وحشیانه قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق  بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند حسن روحانی، صادق لاریجانی ومحمود علوی به دادگاه های بین المللی کیفری است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ بهمن ۹۲ برابر با ۲۶ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: