۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

احضار و بازجویی چندین ساعته از یک زوج جوان نوکیش مسیحی در کرج

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» احضار و بازجویی و تهدید چندین ساعته یک زوج جوان نوکیش مسیحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات کرج.
روز یکشنبه ۲۲ دی ماه یک زوج جوان نوکیش مسیحی به نام های  سعید رجبی و خانم الهام علی اعظم که روز قبل آنها را احضار کرده بودند ، به دفتر حراست اداره اطلاعات کرج  در تقاطع خیابان ملاصدرا و ملک شاه کرج واقع در منطقه گوهردشت کرج مراجعه کردند.
آنها از ساعت ۰۹:۵۳ تا ساعت ۱۴:۰۷  مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند. بازجویان وزارت اطلاعات  این زوج جوان نوکیش مسیحی را مورد تهدید و تحت فشارهای روحی  خود  قرار دادند تا آنها را وادار به دادن تعهد کتبی نمایند که دیگر در جلسات مذهبی شرکت ننموده و به منازل خادمین کلیسا تردد نکنند در غیر این صورت آنها با تبعات آن مواجه خواهند شد .
بازجویان وزارت اطلاعات بطور عام اتهامات واهی  و دروغین به خادمین کلیسا نسبت می دهند از جمله اینکه، خادمین کلیسا وابسته به صهیونیسم هستند.از طرفی دیگر نوکیشان مسیحی که دارای موقعیتهای اجتماعی و شغلی مناسب  هستند از طرف وزارت اطلاعات  تهدید می شوند که اگر می خواهند موقعیت آنها آسیب نبیند باید اقدام به شکایت خصوصی از خادمین کلیسا نمایند.
فردی که دستور یورش به منازل هموطنان مسیحی ، احضار  ، بازجویی و دستگیری آنها را صادر می کند و در سلولهای انفرادی آنها را مورد شکنجه قرار می دهد ، احکام ضدبشری را بر علیه آنها تعیین  و در زندان مانع درمان آنها می شود  و شرایط غیر انسانی را علیه هموطنان مسیحی بکار می برد فرهادی نام دارد. این فرد مسئول اقلیتهای دینی در استان البرز می باشد واقدامات سرکوبگرانه را علیه هموطنان مسیحی، بهایی، دراویش و سایرین را در این استان  بکار می برد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه  به منازل مسیحیان، احضار ، بازجویی ودستگیری آنها را به صرف  اینکه به مسیحیت اعتقاد دارند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه ادیان و مذهب خواستار دخالت برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی علیه مسیحیان در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳دی ۹۲ برابر با ۱۳ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: