۱۳۹۲ دی ۳۰, دوشنبه

انتقال زندانی سیاسی هموطن بلوچ محکوم به اعدام به شکنجه گاه زاهدان و شکنجه وحشیانه وی


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر  دمکراسی در ایران» انتقال زندانی سیاسی جیهند ریگی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان و شکنجه وحشیانه وی که منجر به زخمی شدن دست چپ وی و خونریزی آن گردید.
زندانی سیاسی هموطن بلوچ جیهند ریگی ۲۷ ساله ۵ روز پیش هنگامی که به پوشیدن لباسهای کثیف و آلوده به بیماریهای مختلف که زندانیان هنگام رفتن به مراکز مختلف مجبور به پوشیدن آن هستند اعتراض نمود، غلامی رئیس اطلاعات زندان و از شکنجه گران بد نام این زندان دستور انتقال این زندانی سیاسی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان را صادر نمود. این زندانی سیاسی راهنگام انتقال به سلول انفرادی عریان کردند و در سرمای شدید زمستان بر روی وی آب سرد ریختند و سپس اقدام به شکنجه های فیزیکی وی نمودند که در اثر این شکنجه ها دست چپ وی زخمی و دچار خونریزی شد.سپس بدون اینکه او را مورد درمان قرار دهند با  دستبند و پابند به سلول انفرادی منتقل کردند.یکی از شیوه های ضدبشری و قرون وسطایی که علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود ، زدن دست بند و پایند و انتقال زندانی به سلول انفرادی است که زندانی در این صورت قادر به انجام کارهای شخصی خود نبوده و استراحت کردن را برای وی سخت و دشوار می کند.
زندانی سیاسی جیهند ریگی حدودا ۳ سال پیش دستگیر شد و۲ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی  وروحی بازجویان و شکنجه گران ولی فقیه قرار داشت.سپس در یک دادگاه نمایشی توسط مه گلی رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان محکوم به ۱۰ سال زندان و اعدام گردید .
این اقدامات غیر انسانی و قرون وسطایی در حالی صورت می گیرد که آخوندهای ضدبشر این هفته را هفته وحدت نامیده اند اما حتی در این هفته از اذیت و آزار هموطنان اهل تسنن دست بر نمی دارند.  
مه گلی از جنایتکاران علیه بشریت است که تا به حال تعداد زیادی از هموطنان بلوچ را بدستور بازجویان وزارت اطلاعات محکوم به اعدام کرده  و خود شخصا در اجرای احکام قرون وسطایی اعدام شرکت می کند و بعضا خود طناب دار را بر گردن زندانیان سیاسی می اندازد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن آنها را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علی بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه کیفری بین المللی است.   
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰دی ۹۲ برابر با ۲۰ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: