۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

اعتراضات گسترده زنان زندانی علیه شرایط غیر انسانی و گرسنگی در زندان زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتراضات گسترده زنان زندانی در زندان مرکزی زاهدان و انتقال حداقل ۲۰ نفر از آنها به سلولهای انفرادی .
روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه زنان زندانی در زندان مرکزی زاهدان در اعتراض به شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی و بخصوص قطع کامل جیره نان  دست به اعتراضات گسترده زدند.چند روزی است که جیره نان زندانیان زندان زاهدان قطع گردیده و عملا زندانیان در معرض گرسنگی شدید قرار گرفته اند.پس از پیگیری چند روزه و عدم دادن پاسخ مشخص به زنان زندانی و همچنین مخالفت زندانبانان ولی فقیه با اینکه خانواده هایشان نان آنها را تأمین کنند، آنها اقدام به اعتراضات دسته جمعی و گسترده علیه شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی حاکم بر بند زنان نمودند.
اعتراضات گسترده زنان با یورش گارد ویژه و ضرب و شتم زنان زندانی مواجه شد که منجر به مقاومت  زنان زندانی و درگیری شدید گردید.
نیروهای گارد ویژه و زندانبانان ولی فقیه با باتون و سایر ابزار شکنجه به زنان زندانی یورش بردند و آنها را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند و در حدود ۲۰ زن زندانی را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل کردند.
سلولهای بند قرنطینه محل شکنجه زندانیان بوده و خطر جدی وجود دارد که زنان زندانی منتقل شده به بند قرنطینه مورد شکنجه های وحشیانه قرار گیرند. 
نزدیک به یک هفته است که جیره نان زندانیان تمامی بندهای زندان زاهدان قطع گردیده است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، قطع جیره نان که اصلی ترین غذای زندانیان جهت جلوگیری از گرسنگی آنهم در شرایطی که غذای زندان کاملا بی کیفیت و فاقد مواد مغذی بوده  و یورش وحشیانه و ضرب و شتم زنان بی دفاع زندانی و انتقال آنها به سلولهای انفرادی به منظور بکار بردن  شکنجه های وحشیانه بر آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر و گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول اردیبهشت ۱۳۹۲ برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: