۱۳۹۲ فروردین ۲۴, شنبه

اعتراضات گسترده و شعار نویسی زندانیان علیه اعدام در زندان مرکزی بندرعباس



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتراضات گسترده زندانیان بند ۸ زندان مرکزی بندرعباس نسبت به اعدام هم بندیشان ، با تهدیدات اسدی ملک دادستان ولی فقیه در بندرعباس مواجه گردید.
 روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه پس از اعلام خبر اعدام زندانی امید شجاعی،هم بندیان وی در اعتراض  به اعدام ضدبشری او دست به اعتراضات گسترده زدند و اقدام به نوشتن شعارهایی بر در و دیوار  بند علیه آخوند صادق لاریجانی و اسدی ملک  دادستان بندر عباس و سایر عوامل رژیم ولی فقیه  نمودند.
این عمل اعتراضی و شجاعانه توسط زندانیان باعث گردید که زندانبانان ولی فقیه بخصوص رضا محمودی معروف به حاج محمودی رئیس بازرسی و از شکنجه گران این زندان خود به پاک کردن شعارها اقدام نمایند و زندانیان بند ۸ را تهدید کردند که در صورت ادامه اعتراضات و شعار نویسی  به اعدام های بیشتری دست خواهند زد.
اعتراضات گسترده زندانیان بند ۸ زندان مرکزی بندر عباس و شعار نویسی علیه مسئولین ولی فقیه ، مسئولین استان را به وحشت انداخته  و آنها روز پنجشنبه شتاب زده به زندان آمدند و زندانیان بی دفاع را تهدید کردند در صورت ادامه اعتراضات و شعار نویسی در بندها شرایط را باز هم بر آنها سخت تر خواهند کرد.اسدی دادستان ولی فقیه در  بندر عباس ، مسئول امنیتی استانداری و تعدادی از مسئولین دادگاه انقلاب ولی فقیه از جمله کسانی بودند که در زندان مرکزی بندر عباس حضور یافتند.
لازم به یادآوری است  روز چهارشنبه  ۲۱ فروردین ماه ، زندانی امید شجاعی ۳۰ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند که از  دو روز قبل در سلولهای انفرادی در انتظار مرگ بسر می برد در محوطه زندان مرکزی بندرعباس به دار آویخته شد.  او ۴ سال در بند ۸ زندان مرکزی بندرعباس زندانی بود.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰  زندانی فقط در بند ۸   زندان مرکزی بندرعباس در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از اعتراضات به حق زندانیان بی دفاع به منظور متوقف کردن اعدام حمایت می کند وتهدیدات مسئولین ولی فقیه علیه زندانیان بی دفاع را محکوم نموده و از دبیر کل ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مجامع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندها در ایران و بخصوص پرونده آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به دادگاه کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴ فروردین ۹۲ برابر با ۱۳  آپریل ۲۰۱۳




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: