۱۳۹۲ فروردین ۲۵, یکشنبه

افشاگری زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در مورد ۲ مهره سرکوبگر ولی فقیه در بلوچستان



گزارشی از اعمال سرکوبگرانه ۲ مهره سرکوبگر ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در استان سیستان و بلوچستان که در تخریب مساجد اهل سنت،دستگیری،شکنجه، زندانی کردن و ترور رهبران مذهبی و سران هموطن بلوچ مستقیما نقش دارند . این گزارش توسط زندانیان سیاسی هموطن بلوچ تهیه شده  و جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و انتشار در رسانه های گروهی در اختیار« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است. متن گزارش به قرار زیر می باشد:
به وضوح به مسائل مختلفی که در بلوچستان از طرف اشخاصی که از عوامل نظام ولی فقیه هستند  اشاره ای می کنیم و از سازمانهای حقوق بشر می خواهیم جلوی اینگونه ستم ها که بر علیه ما می شود را بگیرند.  
شخص اول ،آقای حسین علی شهریاری نماینده مجلس در زاهدان: شخصی سرکوبگر است  و در حال حاضر نماینده مجلس در زاهدان  بوده  کسی که در چند دوره با پارتی بازی نماینده شده است .وی در تبلیغاتی که قبل از انتخابات مجلس انجام شده بود اشاره کرده بود که من شهر زاهدان را از بلوچستان جدا کرده و با مردم بلوچ و کسانیکه در هر مذهبی یا در هر فرقه ای از اینها حمایت می کنند برخورد جدی می کنم و غیره.
 به چند مورد از جنایت هایی که این شخص انجام داده است اشاره می کنیم تا مردم بفهمند این شخص که نماینده است چگونه جنایتکاری است . او یکی از ماموران سپاه پاسداران ایران است
۱ـ تخریب مسجد عظیم آباد لوتک که مسجد را به طور کلی تخریب کرده اند و آواره کردن کسانی که در مسجد طلبه بودند و آنها را از مسجد بیرون انداخته اند ،  زندانی کردن چند نفر از مولوی ها و متولیان ،شکنجه کردن آنها در وزارت اطلاعات زاهدان که حدودا ۷ ماه در وزارت بودند و بعدا حکم های سنگین به آنها داده اند و آنها را به زندان انداخته اند . ( در سال ۸۷)
۲ـ دیوار کشیدن مرزهای بلوچستان و تعطیل کردن مرزها  به مدت طولانی که موجب بیکار شدن خیلی از مردم  شد .
۳ـ  دستور ترور خیلی از  شخصیت های مختلف در بلوچستان از جمله کشتن علما که آخرین آنها مولوی عبدالله براهویی در خیابان بدر انقلاب زاهدان بوده و کشتن چند تن از سران بلوچ از جمله ستار تاج محمد گنج خواه زهی که یکی از سرداران بزرگ بلوچستان بوده که به دستو این آقا  ترور شده است.
۴ـ دکتر شهریاری روزنامه ای  در زاهدان دارد که به بزرگان اهل سنت از جمله علما توهین می کند و پسر این آقا با اسم مستعار حاج داوود  یکی از شکنجه گران وزارت اطلاعات است و خیلی از مردم بیگناه توسط وی شکنجه شده اند .
آقای شهریاری به جای اینکه از حق و حقوق مردم دفاع کند ، در مجلس نظام تقاضا می کند که نیروهای ...سرکوب کنند .... و رهبر از این آقا پشتیبانی می کند . کسی است که به خاطر کارهایی که در اینجا کرده به او امتیازات بویژه ای داده اند .پست ها و مقامهایی هم به این اقا در تهران داده اند .
شخص دوم ، اقای محمد علی ساری بخشدار  سرباز : سرباز منطقه ای نزدیک به چابهار است .این فرد یکی از مهره های اصلی  وزارت اطلاعات است و کلیه گزارشاتی که در سطح شهرستان سرباز داده می شود که منجر به ترور ، اعدام ، زندانی شدن و شکنجه  شدن افراد بیگناه شده است توسط این آقا می باشد او حدودا ۳۰ نفر از مردم بیگناه را به اعدام محکوم کرد و یا در زیر شکنجه به شهادت رساند. او چند سال پیش  امام جمعه سرباز مولانا  محمدعمر سربازی را مسموم و  به شهادت رساند ، اعدام دو نفر از کارگران نانوایی در روستایی در منطقه سرباز ، دستگیری ده ها نفر بیگناه بوسیله وزارت اطلاعات، دستگیری مولوی نقش بندی و همراهانشان ، دستگیری بهرام زهی به خاطر اینکه برادر ایشان درجنبش مقاومت مردم ایران  است و صدور  اعدام برای وی.
ما زندانیان سیاسی بلوچ محبوس در زندان زاهدان و سایر زندانهای ایران از شما حامیان بین المللی  حقوق بشر تقاضا داریم  که جلوی این جنایتکاران را بگیرید و از حق و حقوق ما مردم مظلوم و ستمدیده دفاع کنید.
زندانیان سیاسی بلوچ محبوس در زندان زاهدان و سایر زندانهای ایران
فروردین ماه ۱۳۹۲


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: