۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی با وبلاگ نویس زندانی در حین انتقال به دادگاه



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » وبلاگ نویس زندانی  روز گذشته با دست بند و پابند و با برخوردی وحشیانه  به دادگاه برده شد.
وبلاگ نویس زندانی کاوه طاهری قرار بود روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه به دادگاه انقلاب برده شود ولی در آخرین لحظات به او اطلاع داده شد که دادگاه وی تا زمان نامعلومی به تعویق افتاده است.
 اما روزسه شنبه ۳ اردیبهشت ماه بدون اطلاع قبلی وی را با دست بند و پابند و زنجیراز بند سبز زندان عادل آباد شیراز همراه با یک هوطن بهایی و تعدادی از زندانیان دیگر  خارج و به سمت دادگاه های مختلف از جمله دادگاه انقلاب،اطلسی، فلکه شهرداری و... بردند.
پس از ساعتها انتظار به این وبلاگ نویس زندانی و سایر زندانیان همراه وی گفته می شود که زمانی برای دادگاه آنها  تعیین نشده است و مجددا به زندان بازگردانده می شوند.
از طرفی دیگر خطر جدی که می توانست جان این وبلاگ نویس زندانی و هموطن بهایی را به خطر اندازد این بود که تعدادی از دوستان زندانیان عادی در محل آمده بودند تا زندانیان عادی  را فراری دهند و این مسئله می توانست منجر به درگیری مسلحانه نیروهای سرکوبگر با آنها گردد و عواقب فاجعه باری به بار آورد.
از طرفی دیگر فشارها و اذیت وآزارها علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی در بند سبز زندان عادل آباد شیراز شدت گرفته است که از جمله آنها وضعیت اسف بار بهداشتی است که بعنوان مثال برای ۱۸۰ نفر فقط ۲ عدد  دوش حمام وجود دارد. ممنوعیت استفاده از کتابخانه زندان برای زندانیان سیاسی  که اکثرا کتابهای آخوندهای حکومتی در آن جای داده اند و همچنین کتابهای شخصی  وبلاگ نویس زندانی کاوه طاهری نیز از وی گرفته شده است.
فشارها و اذیت وآزارهای غیر انسانی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد و توسط رئیس زندان و رئیس اطلاعات زندان به اجرا گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رفتارهای وحشیانه علیه وبلاگ نویس زندانی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان عادل آباد شیراز و سایر زندانها را محکوم می کند و خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴  اردیبهشت ۹۲ برابر با ۲۴  آوریل ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: