۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

عدم درمان یک زندانی بی دفاع منجر به معلولیت وی گردید



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» عدم درمان  یک زندانی بی دفاع  منجر به نقض عضو و معلولیت وی گردید .
زندانی ابراهیم نجفی ۳۷ ساله، متاهل و دارای یک فرزند می باشد او از اهالی شهر رودان استان هرمزگان بوده  و هفت سال است که در زندان مرکزی بندر عباس زندانی است. در اثر ابتلا به یک بیماری ،پای چپ این زندانی به تدریج توانایی خود را از دست داد و در حال حاضر در حال سیاه شدن است و به سمت تحلیل رفتن ماهیچه ها پیش می رود و شرایط وی به حدی حاد می باشد که فقط با صندلی چرخ دار قادر به حرکت است.
این زندانی بی دفاع قادر به انجام کارهای شخصی خود نبوده و به دلیل ازدحام بیش از حد  و نبود مکان  ناچار است در نمازخانه بند استراحت کند و به خاطر نمازخواندن زندانیان عملا استراحت برای وی غیر ممکن می باشد.
این زندانی که نزدیک به ۷۰ کیلو وزن داشت در حال حاضر وزن وی به ۴۸ کیلو تقلیل یافته است.
از طرفی دیگر گرفتگی و بالا زدن فاضلاب زندان مرکزی بندرعباس که تمامی راهروهای بند ۱و۳ و تا درب سلولها را فرا گرفته است باعث شده که بوی تهوع آور آن آرامش را از زندانیان سلب شود. اما زندانبانان ولی فقیه هیچ اقدامی برای حل این مسئله صورت نداده اند.
در این زندان ،شکنجه گرانی مانند حاج رضا محمودی همراه با باندهای مافیایی که در بندهای مختلف تشکیل داده است مشغول شکنجه ، اذیت و آزار، فروش مواد مخدر و سرکوب زندانیان می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان بی دفاع که منجر به معلولیت آنها می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴  فروردین ۹۲ برابر با ۳  آوریل ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: