۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

اقدامات فریبکارانه در زندان قزل حصار و گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" اقدامات فریبکارانه و بی سابقه ای در زندانهای قزل حصار و گوهردشت کرج در جریان است .
در طی چند روز گذشته مسئولین زندانهای قزل حصار و گوهردشت بطور شبانه روزی دراین زندانها مستقر شده اند و زندانیان را بکار گرفته اند تا به صورت ضربتی دربها و دیوار راهروها ،سرویسهای بهداشتی،حمام و سایر محلهای در معرض دید را رنگ آمیزی و تعمیر کنند.
در طی 4 روز گذشته تمامی مسئولین زندان قزل حصار از رئیس زندان ،معاون وی و رئیس واحد2 و سایر مسئولین آن حق خروج از زندان را نداشتند و در زندان بصورت شبانه روزی حضور داشتند. در طی 4 شب و روز گذشته آنها با بکار گیری زندانیان اقدام به تعمیر و رنگ آمیزی سرویسهای بهداشتی ، حمام ها و راهروها نموده اند. آنها همچنین بعضی از سلولهای زندانیان را رنگ آمیزی کرده اند و در مواردی حتی دربهای سلولها را عوض کرده اند و درب نو نصب نموده اند و همچنین پتوهای کثیف و پاره را تعویض نموده و بجای آن پتوهای نو جایگزین کرده اند.لباسهای پاره و مندرس زندانیان را تعویض نموده. اقدامات فوق زیر نظر رئیس واحد2 صورت می گیرد.
رئیس زندان و معاون وی در طی چند روز گذشته بطور مستمر به سلولهای زندانیان سر زده و به مرتب بودن و آنکار بودن پتوها تاکید کرده اند.
تعداد زندانیان در این واحد چند برابر از حد معمول خود می باشد تعدادی از آنها را به جای دیگر منتقل کرده اند تا واحد 2 در حالت معمول خود قرار گیرد.
واحد 2 زندان قزل حصار کرج که محل نگهداری چند هزار نفر از زندانیان است اکثر آنها در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند . اکثر اعدامها در این واحد صورت می گیرد . واحد 2 زندان قزل حصار سال گذشته در جریان اعتراض گسترده به اعدامها مورد یورش گارد زندان قرار گرفت و با شلیک مستقیم بسوی آنها بیش از 40 نفر کشته شدند و ده ها نفر دیگر زخمی و تعدادی هم به دلیل شرکت در اعتراضات که منجر به تصرف واحد شده بود اعدام شدند.
همچنین از روز گذشته در بند 1 زندان گوهردشت کرج نیزاقداماتی مشابهی در زندان قزل حصار را بکار برده اند.از جمله اقداماتی که در بند 1 صورت گرفته است سرویسهای بهداشتی و حمام ها تعمیر و رنگ آمیزی شده اند. کریدور و راهروها رنگ آمیزی و کف آن کاملا شسته شده است. تعدادی از دربهای بند که در معرض دید بود و زنگ زده و غیر قابل تعمیر بود را تعویض کرده اند.
تعدادی از زندانیان را قرار است فردا صبح به ساختمانی در زندان گوهردشت که تحت عنوان مدرسه و دانشگاه است ببرند و به کسانی که قصد بازدید از انجا را دارند بگویند که زندانیان می توانند تحصیلات دانشگاهی در زندان را ادامه دهند.از طرفی دیگر هدف از این انتقال کاهش دادن تعداد زندانیان بند 1 می باشد.
به زندانیان اعلام شده است که فردا صبح از ساعت 8 تمامی زندانیان به حیاط زندان منتقل خواهند شد و هیچ زندانی حق ماندن در سلولهای بند 1 را ندارد.
از طرفی دیگر رئیس بند و سایر کادرهای آن ، امشب را باید در بند 1 بسر ببرند و حق رفتن به منازل خود را ندارند
بعضی از گزارشها حاکی از آن است که احتمالا این فریبکاریها برای بازدیدهای هیئتهای بین المللی از این دو زندان می باشد .
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
06 اسفند 1390 برابر با 25 فوریه 2012


http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: