۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

تشدید فشارها،محدودیتها وعدم درمان زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فشارها و اذیت و آزارها و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج شدت گفته است.
زندانیان سیاسی که قادر به مصرف غذای زندان نیستند ناچار هستند که مواد غذایی کنسرویی ،بیسکویت و احیانا میوه در صورت موجود بودن را از فروشگاه زندان خریداری کنند تا بتواند حداقل نیازهای جسمی خود را تامین نمایند.قیمت کالاها که اکثرا تاریخ مصرف آن گذاشته در فروشگاه زندان چندین برابر قیمت آن در بیرون از زندان می باشد.در طی سه هفتۀ اخیر قیمت میوه که بطور بسیار محدود به فروشگاه زندان آورده می شود به طور سرسام آوری افزایش یافته است به عنوان مثال یک بسته سیب که حاوی 15 عدد می باشد پیش از این 2500 تومان بود ولی در حال حاضر 5000 تومان به زندانیان سیاسی فروخته می شود و همچنین سایر کالاهای زندان به همین نسبت افزایش یافته است.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی بیمار که مدتی طولانی در شرایط حاد جسمی بسر می برند و ناچارا دردهای طاقت فرسا را بدون درمان تحمل کنند و علیرغم تاکیدات بهداری زندان که باید در بیمارستانهای خارج از زندان مورد درمان قرار گیرند اما به حال خود رها شده اند.دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد که مدتها است نیاز به عمل جراحی دارد ولی به عمد و به منظور تحت فشار قرار دادن وی، بازجویان وزارت اطلاعات مانع انجام عمل جراحی وی هستند. همچنین زندانی سیاسی عباس اسفندیاری 57 ساله و از زندانیان سیاسی دهۀ 60 که گفته می شود مبتلا به بیماری سرطان خون می باشد و در شرایط بسیار وخیمی است از انتقال او به بیمارستانهای خارج از زندان و درمان وی خوداری می کنند. او به سختی نفس می کشد و در مواقعی تنفس وی به حدی مشکل می شود که منجر به تیره شدن چهراش می گردد. آقای اسفندیاری همچنین به سختی قادر به حرف زدن می باشد.این مسئله باعث شده است که تا حد زیادی از تحرک وی بکاهد و اکثرا در بستر خود قرار بگیرد.علیرغم وضعیت حاد و وخیم جسمی وی، بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی مانع انتقال او به بیمارستان هستند.گزارش پزشکی این زندانی سیاسی جهت انتقال به بیمارستان و درمان مدتها است که برای جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از جنایتکاران علیه بشریت ارسال شده است اما تا این لحظه هیچ اقدامی در این باره انجام نداده است و روز به روز توان جسمی این زندانی سیاسی به تحلیل می رود و تقریبا به نقطۀ غیر قابل برگشتی رسیده است.
زندانی سیاسی جعفر اقدامی که به ناراحتی نامشخص درد ماهیچه و عصب مبتلا می باشد و نزدیگ به 7 ماه است که شبانه روز از درد رنج می برد و به سختی قادر به راه رفتن می باشد. علیرغم گذشت نزیگ به 7 ماه از بیماریش هنوز مورد درمان جدی قرار نگرفته است و بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران مانع درمان وی در بیمارستانهای خارج از زندان می باشند.
حمام سالن زندانیان سیاسی سالن 12 زندان گوهردشت که مدتها است آب فاضلاب سالنهای بالایی از آن چکه می کند و زندانیان سیاسی برای استحمام باید چیزی بر روی خود بگیرند تا بتوانند وارد حمام شوند و استحمام کنند.ولی بازجویان وزارت اطلاعات و مردانی رئیس زندان،خادم معاون وی و بخصوص تالیوردی رئیس بند 4 وعمل اصلی اجرای شکنجۀ روحی و اذیت وازار و فشار بر روی زندانیان سیاسی است از تعمیر آن خوداری می کند. این در حالی است که در طی هفته های گذشته دها درب الکتریکی که با اثر انگشت پاسداربندها در بندهای مختلف زندان نصب کرده اند.
فشارها ،محدودیتها،اذیت و آزارها بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد و توسط محمد مردانی رئیس زندان،علی خادم معاون زندان و بخصوص رئیس بند 4 فردی بنام تالیوردی که کینه غیر انسانی نسبت به زندانیان دارد به اجرا در آورده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارها،محدودیتها و اذیت وآزارها که بطور مستمر و به اشکال مختلف علیه زندانیان سیاسی به اجرا در آورده می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
06 اسفند 1390 برابر با 25 فوریه 2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: