۱۳۹۰ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

قتل یک زندانی بی دفاع در سلولها انفرادی بند1 زندان گوهردشت کرج


بنابه گزار شات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یک زندانی بی دفاع پس از 23 سال زندان در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج به قتل رسید.
یکشنبه شب 16 بهمن ماه حوالی ساعت 23:00 زندانی رحمان مقدومی حدودا 43 ساله که برای تحت فشارهای روحی و جسمی قرار دادن وی از بند 7 به سلولهای انفرادی بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج منتقل شده بود به قتل رسید.سایر زندانیان سلولهای انفرادی پس از متوجه شدن این مسئله شروع به داد و فریاد زدن نمودند و پس از حدودا یک ساعت بیست دقیقه پاسدار بندها به سلول مربوطه مراجعه کردند و جسم بی روح این زندانی را از سلولش خارج کردند.
زندانی رحمان مقدومی 23 سال بود که در زندان بسر می برد. علت انتقال به سلولهای انفرادی و جزئیات قتل او در ابهام می باشد.سلولها انفرادی بند 1 با دوربینها مدار بسته کنتزل می شود و فقط پاسداربندها و سایر مسئولین زندان می توانند به سلولها انفرادی تردد کنند.
یکی از شیوه های معمول که علیه زندانیانی که نسبت به شرایط قرون وسطایی زندان اعتراض می کنند اقدام به حذف فیزیکی آنها می نمایند و سپس اعلام می کنند که اقدام به خودکشی نموده است.
پاسدار بندها در موارد قبلی قتلها که در سلولهای انفرادی روی می داد پیش از این هم اعلام کرده بودند که زندانی خود دست به خودکشی زده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،حذف فیزیکی زندانیان بی دفاع که نسبت به شرایط غیر انسانی و طاقت فرسای زندان اعتراض می کنند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
18 بهمن 1390 برابر با 07 فوریه 2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: