۱۳۹۰ بهمن ۱۴, جمعه

وخامت وضعیت جسمی وانتقال زندانی کرمی خیر آبادی به یکی از بیمارستانها خارج از زندان


بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وخامت حال زندانی علیرضا کرمی خیرآبادی و انتقال او به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان.
زندانی علیرضا کرمی خیر آبادی که مدتها است از ناراحتی حاد قلبی رنج می برد و از چند هفته پیش پزشکان بهداری به او اعلام کرده بودند که کارکرد قلب وی تا 25 در صد کاهش یافته است. پزشکان بهداری زندان همچنین گزارش پزشگی را به دادستانی ارسال کرده بودند و اعلام کرده بودند که کارکرد قلب وی تا 25 درصد کاهش یافته است و به نقطۀ بسیار خطرناکی رسیده است و می بایست او در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان بستری شود . اما عباس جعفری دولت آبادی مدتها است که از انتقال وی به بیمارستان جهت درمان خوداری می کند.
تا اینکه روز پنجشنبه 13 بهمن ماه وضعیت جسمی وی بسرعت به وخامت گرایید و با وضعیت وخیمی او را به یکی ار بیمارستانهای خارج از زندان منتقل کردند. از زمان انتقال وی تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.
از طرفی دیگر تعدادی از زندانیان سیاسی در وضعیت وخیم جسمی بسر می برند که از جملۀ آنها زندانی سیاسی عباس اسفندیاری 57 ساله و از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد.این زندانی سیاسی چندین ماه است که در وضعیت وخیمی جسمی بسر می برد و به نظر می آید که مبتلا به سرطان خون می باشد. او به سختی نفس می کشد و در مواقعی تنفس وی به حدی مشکل می شود که منجر به تیره شدن چهراش می گردد. آقای اسفندیاری همچنین به سختی قادر به حرف زدن می باشد.این مسئله باعث شده است که تا حد زیادی از تحرک وی بکاهد و اکثرا در بستر خود قرار بگیرد.علیرغم وضعیت حاد و وخیم جسمی وی، بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی همچنان مانع انتقال او به بیمارستان هستند.گزارش پزشکی این زندانی سیاسی جهت انتقال به بیمارستان و درمان مدتها است که برای جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از جنایتکاران علیه بشریت ارسال شده است اما تا این لحظه هیچ اقدامی در این باره انجام نداده است و روز به روز توان جسمی این زندانی سیاسی به تحلیل می رود و تقریبا به نقطۀ غیر قابل برگشتی رسیده است. زندانی سیاسی عباس اسفندیاری در سال 1388 در جریان قیام گسترده مردم ایران به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد و پس از شکنجه های وحشیانه در بند 209 به بند 350 زندان اوین منتقل کردند و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.
زندانی سیاسی جعفر اقدامی که به ناراحتی نامشخص درد ماهیچه و عصب مبتلا می باشد و نزدیگ به 6 ماه است که شبانه روز از درد رنج می برد و به سختی قادر به راه رفتن می باشد. علیرغم گذشت نزیگ به 6 ماه از بیماریش هنوز مورد درمان جدی قرار نگرفته است و بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران مانع درمان وی در بیمارستانهای خارج از زندان می باشند.
همچنین زندانی سیاسی کیوان صمیمی از ناراحتی قلبی و کبد رنج می برد ولی از اعزام وی به بیمارستانهای خارج از زندان و درمان او جلوگیری می شود.
سایر زندانیان سیاسی مانند زانیار مرادی ،میثاق یزادنژاد،رضا شریفی بوکانی و... از بیمارهای مختلفی رنجی می برند اما از درمان آنها خوداری می کند و به حال خود رها شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان زندانیان سیاسی که در وضعیت خطرناک جسمی قرار گرفته را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
14 بهمن 1390 برابر با 03 فوریه 2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: