۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

آقای خامنه ای بدانید از آن روز بترسید که خیزش مردم ایران برپا گردد (زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی)


فراخوان زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی برای تحریم انتخابات نمایشی ولی فقیه علی خامنه ای جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار گرفته است.متن فراخوان به قرار زیر می باشد:
میهن عزیز ما این روزها در آستانۀ تحولی بزرگ است.ایران که تاریخ.. آغازگر نهضت های رهایی بخش و آزادیخواهانه از چنگال استبداد و خودکامگی بودند .اکنون نسیم دموکراسی را به دنبال بهار عربی به انتظار نشسته اند. یقینا در پی زمستان سرد و طولانی استبداد دینی که در پناه حکومت اسلامی تاریخی سیاه را برای ایرانیان رقم زده است .
حال شهروندان .......به آرمانهای مبارزات آزادیخواهانه و دموکراسی جویانه مردم ایران با تحریم انتخابات نمایشی که توسط حکومت برگزار می شود اراده خود را نشان داده و مشروعیت آنانی که کوشیده اند تا با سرکوب ، شکنجه ، اعدام و کشتار و حبس و حصر معترضین بیگناه ، خیانت های خویش علیه ملت را پنهان کنند برملا سازد .به دنبال جنبش مردمی و قیام ملت ایران که در پی انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به وقوع پیوست همگی شاهد بودیم که نام ایران بار دیگر به عنوان یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر ثبت شد .
چرا که تا پیش از این نیز حکومتگران در ایران اعدام های گسترده مخالفان سیاسی و سپس انتخابات نیز با سرکوب و کشتار معترضین به نتیجه آن و زندانی کردن فعالان سیاسی – دانشجویی از جمله مهندس حشمت الله طبرزدی ، احمد زیدابادی ،مجید توکلی، کیوان صمیمی بار دیگر نشان دادند که حتی منتقدان آرام و فعالان مسالمت جوی خود را نیز تحمل نخواهند کرد و حاضر به شنیدن صدای مردم ایران نیستند.
ایشان حتی مطبوعات مستقل و روزنامه نگاران آزادیخواه را نیز برای خود خطرناک می دانند و از این منظر است که اینک مسعود باستانی و همسرش مهسا امرآبادی، بهمن احمدی امویی و ابوالفضل عابدینی نیز به زندانهای طولانی مدت محکوم شده و محبوس هستند.
از سوی دیگر قصۀ پر غصۀ اقوام و اقلیت های قومی و مذهبی هم داستان غم انگیزی در کشور دارد. زیرا انان علاوه بر اعمال محرومیت های مذهبی و منطقه ای علیه ایشان ،مردم مظلوم کردستان را با انواع و اقسام بهانه های امنیتی و جغرافیایی در معرض ظلم ها و تبعیض های فراوان قرار داده اند. و از این زاویه منجر به نقض حقوق گسترده شهروندان کرد و اقلیت های قومی و مذهبی در ایران شده اند. صدور حکم محکومیت محمد صدیق کبودوند ، حکم اعدام برای زندانیانی که برای انان حکم اعدام صادر گردیده و همچنین اعدام چندتن از شهروندان بیگناه کردستان و غیره در سال گذشته از جمله معلم شهید فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم الهولی ، مهدی اسلامیان، علی صارمی ، حسین خضری ،محمد آقایی، جعفر کاظمی و غیره از ناجوانمردیهای آنان بشمار می رود که داستان طولانی به دنبال دارد.
همچنین به رغم تغییر دیدگاه بخشی از احزاب و گروههای سیاسی در کردستان از جمله حزب دموکرات که می خواهد در چارچوب فعالیت ها به احقاق حقوق هموطنان بپردازد هر چند که حزب کومله و سایر احزاب دیگر پایبند به دموکراسی هستند همین گواه دیگری است که نشان می دهد آنان حاضر به پذیرش هیچ جریان مستقل منطقه کردستان نبوده و نخواهند بود .
در چنین شرایطی و در غیاب فعالین سیاسی مستقل ، در دوران حبس روزنامه نگاران آزادیخواه و در دوارن حبس مبارزین راه آزادی این سرزمین و مبارزان و فعالین سیاسی ، احزاب کرد و دیگر سازمانها در حالیکه مردم کردستان زیر سلطه حکومت خودکامه دینی قرار دارند هر گونه شرکت در انتخابات و کمک به آن ، خیانت به آرمانهای فعالین سیاسی ، جنبش سبز و مبارزات مردم ایران تلقی می شود.
من اعلام می دارم به آقای خامنه ای ، بداند که عامل سرکوب و جنایت بشریت در ایران تنها شما هستید که پایبند به هیچ حقوق و آیین و مذهبی نیستید .آقای خامنه ای بدانید از آن روز بترسید که خیزش مردم ایران برپا گردد.
درود فراوان بر همه ملت ایران و قوم وقومیت های ایرانی .
درود بر ملت ایران،
درود بر ملت شریف ایران ،
رضا شریفی بوکانی
بهمن 1390


http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: