۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

وضعیت حاد جسمی و عدم درمان زندانی سیاسی حسن فرجی موسوی در بند 350 زندان اوین


گزارشی از وضعیت حاد جسمی و عدم درمان جدی زندانی سیاسی حسن فرجی موسوی جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"گذشته شده است . متن گزارش به قرار زیر می باشد:

عدم رسیدگی درمانی- بهداشتی در زندان‌های جمهوری اسلامی بی سابقه نبوده و تقریبا روزی نیست که از این قبیل خبرها را در رسانه‌های مختلف مشاهده نکنیم.
بار دیگر یکی از زندانیان بند 350 زندان اوین که سابقه طولانی بیماری و در نتیجه عدم رسیدگی در این مدت را دارد، روزانه به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود ولی تنها رسیدگی در آنجا مختصر می‌شود به تزریق مسکن و آرامبخش. حسن فرجی موسوی که به دلیل بیماری قلبی و درد شدید در ناحیه ستون فقرات تقریبا هر روز روانه بهداری می‌شود.
از سوی مسئولان بهداری اوین جواب شده و پزشکان موجود به دلیل نبودن تجهیزات حتی قادر نیستند علت درد را تشخیص دهند چه رسد به درمان. اما همچنان وی به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود و خبری از انتقال به بیمارستانی خارج از زندان برای درمان بیماری قلبی و تشخیص علت درد در ستون فقرات نیست.
لازم به ذکر است حسن فرجی در بازداشت‌های گسترده بعد از عاشورای سال 88 دستگیر و در ابتدا با اتهاماتی مربوط به سال‌های گذشته(رخدادهای سال 78) بازجویی و نهایتا بعد از رفع این اتهامات، بدون دلیل در دادگاهی چهار دقیقه‌ای به اتهام جاسوسی محاکمه و ابتدا به 10 و نهایتا به 7 سال حبس تعذیری محکوم شد.
وی متولد کشور عراق بوده و 25 سال پیش به ایران مهاجرت کرده است. حسن فرجی در ایران ازدواج کرده و دارای سه فرزند دختر است.

با تشکر از تمامی دوستانی که ما را یاری کرده و می‌کنند.

< کوششگران حقوق بشر ایران >
03 بهمن 1390
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: