۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

تهدید و تطمیع زندانیان بی دفاع برای شرکت در نمایش انتصابات ولی فقیه علی خامنه ای


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" از صبح امروز تهدید و تطمیع زندانیان در زندان گوهردشت کرج برای شرکت در انتخابات(انتصابات) شروع و ادامه دارد.
روز جمعه 12 اسفند ماه تعدادی از صندوقهای رأی سیار را به زندان گوهردشت کرج گسیل داشتند . پاسداربندها مامور شدند که به تمامی سلولها رفته و از زندانیان بخواهند که در انتخابات شرکت کنند. اکثر زندانیان فاقد شناسنامه و کارت شناسایی هستند.
زندانیان به پاسداربندها گفتند که شناسنامه ندارند ،هیچ کدام از کاندیداها را نمی شناسند وتا ظهر بندهای 1،3،4و 6 از شرکت در آن خوداری کرده اند.
پاسداربندها مجددا به سلولها بازگشتند و به آنها گفتند که برای رأی دادن نیاز به داشتن شناسنامه و کارت شناسایی نیست و می توانید رای دهید ولی باز هم زندانیان از شرکت در انتصابات خوداری کردند.
پاسداربندها پس از اینکه نتوانستند زندانیان را قانع کنند اقدام به دادن وعده به زندانیان نمودند. از جملۀ آن می توانند با خانواده هایشان مجانی تماس تلفنی داشته باشند، کسانی که در انتخابات شرکت کنند می توانند با خانواده شان ملاقات حضوری داشته باشند. به زندانیان مرخصی داده می شود،محکومیت آنها کاسته می شود ولی علیرغم تمامی وعده ها زندانیان حاضر به شرکت در نمایش انتصابات نشدند.
پاسداربندها سپس به تهدید زندانیان اقدام نمودند،در صورت عدم شرکت از تمامی موارد وعده داده شده محروم خواهند شدو کسانی که محکوم به اعدام هستند در اجرای حکم آنها تسریع خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تهدید و تطمیع زندانیان بی دفاع و وادار کردن آنها به شرکت در انتصابات ولی فقیه علی خامنه ای را محکوم می کند.این مسئله دلیل قاطعی است که علی خامنه ای به دلیل منفور بودن رژیمش حتی در زندانهای قرون وسطایی با ارعاب و تهدید سعی در بدست آوردن مشروعیت می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
12 اسفند 1390 برابر با 2 مارس 2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: