۱۳۹۰ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی بیش از 4 ماه در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"بازداشت و قرار دادن خانم نازنین داودی همسر زندانی سیاسی ارژنگ دودی بیش از 4 ماه در سلولها انفرادی بند 209 زندان اوین به دلیل دفاع و پیگیری مسئلۀ همسرش.
خانم نازنین داودی پس از چندین بار احضار و مورد بازجویی قرار دادن وی، 9 شهریور ماه توسط بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولها انفرادی بند 209 زندان اوین بخاطر پیگیری و دفاع از همسرش منتقل گردید. پس از انتقال او به سلولهای انفرادی مورد شکنجه های روحی قرار گرفت و دائم توسط بازجویان وزارت اطلاعات مورد توهین اخلاقی قرار داشت.خانم داودی تا 27 دی ماه در سلولهای انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت بازجویی،شکنجۀ روحی ، توهین و با رذالت و گستاخی تمام که فقط از ماموران ولی فقیه بر می آیید تحت فشار قرار داشت که می بایست از همسرش زندانی سیاسی ارژنگ داودی جدا شود.
خانم داودی پس از بیش از 4 ما در سلول انفرادی با وثیقۀ سنگین مالی بطور موقت آزاد شده است.بازجویان وزارت اطلاعات علیه وی پرونده سازی نموده اند و پرونده او را به شعبۀ 3 بازپرسی دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین ارسال کرده اند.یکی از بازجویان سابق وزارت اطلاعات که در حال حاضر تحت نام بازپرس مسئول این شعبه می باشد و نام وی امین ناصری می باشد اتهامات زیر را علیه وی بکار برده است:
1- همکاری با همسرش (زندانی سیاسی ارژنگ داودی) برای درز اطلاعات از زندان( منظور خبر رسانی از وضعیت و شرایط همسرش)
2- مصاحبه با رادیوهای بیگانه
3 – داشتن ارتباط با فعالین حقوق بشری ( تشریح و ضعیت و شرایط غیر انسانی همسرش در زندان)
بازجویان وزارت اطلاعات با خانم نازنین داودی بصورت یک گروگان رفتار می کنند و تحت فشارهای شدید و مستمر این جنایتکاران علیه بشریت برای جدا شدن از همسرش قرار دارد. بازجویان وزارت اطلاعات او را تهدید کرده اند که در صورت افشا شدن دستگیری و سایر اقدامات غیر انسانی آنها او را مجددا دستگیر خواهند کرد این شیوۀ جنایتکاران و ضدبشری برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات پیش از این بکار برده شده بود و یکی از موارد آن همسر زندانی سیاسی مصطفی اسکندری که با فشار بازجویان وزارت اطلاعات وادار به جدا شدن از همسرش گردید،می باشد.
بازجویان وزارت اطلاعات تنها به فشار آوردن علیه همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی اکتفا نکرده اند بکله فشارهای زیادی علیه خانواده خانم نازنین داودی وارده کرده اند که از جملۀ آنها اخراج برادر ایشون از محل کار و سایر اقدامات غیر انسانی دیگر.
پیش از این بازجویان وزارت اطلاعات تنها سر پناه این خانواده را از آنها گرفتند و در اختیار یکی از عوامل اطلاعاتی خود قرار داده اند و اخیرا اقدام به تخریب منزل شخصی آقای داودی نموده اند.
هدف بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه علی خامنه ای از رفتارهای رذیلانه و غیر انسانی مانند دستگیری،قرار دادن در سلول انفرادی و تهدیدات مستمر برای ساکت کردن و وادار کردن زندانی سیاسی ارژنگ داودی به تسلیم می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،قرار دادن در سلولها انفرادی ،شکنجۀ روحی و تحت فشار قرار دادن همسران زندانی سیاسی برای جدا شدن از همسر زندانی شان را شدیدا محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
25 بهمن 1390 برابر با 14 فوریه 2012

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: