۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

درگیری خونین در بند 1 زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"درگیری خونین در بند 1 زندان گوهردشت کرج منجر به زخمی شدن تعدادی از زندانیان گردید.
روز یکشنبه 30 بهمن ماه حوالی ساعت 15:00 درگیری خونینی در بند 1 زندان گوهردشت کرج روی داد که در اثر این درگیری خونین حداقل 2 نفر به شدت زخمی شدند. زخم های عمیق و خونریزی زیاد آنها به حدی بود که یکی از آنها بلافاصله به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل گردید و دومین زندانی در بهداری زندان بستری شد.
زندانی رضا شاکری حدودا 30 ساله از ناحیۀ ریه و باسن مورد اصابت چاقو قرار گرفته است که باعث سوراخ شدن ریۀ وی و نهایتا خونریزی شدید داخلی شده است. گفته می شود او به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شده است. این زندانی نزدیک به 4 سال است که در زندان بسر می برد.
زندانی دیگر حسین نیشمند 28 ساله است که چاقوها به نقاط مختلف بدنش اصابت کرده است او در حال حاضر در بهداری زندان گوهردشت بستری است.
پس از پایان یافتن درگیری خونین در بند و انتقال مجروحین به بهداری ،گارد زندان به زندانیان بی دفاع یورش برد و آنها را آماج باتونهای خود قرار داد و در حالی که دما چند درجه زیر صفر بود آنها را به حیاط زندان منتقل و برای مدتی طولانی در معرض سوز سرمای شدید قرار دادند.
همزمان تعدادی دیگری از گارد زندان به سلولهای زندانیان یورش بردند و حداقل امکانات آنها را به عمد تخریب کردند. ضرب و شتم و توهینها توسط 70 الی 80 نفر از گارد زندان صورت می گرفت.
این یورشهای وحشیانه با حضور و دستور محمد مردانی و علی خادم رئیس و معاون زندان صورت می گیرد.این دو جنایتکار علیه بشریت که خود شخصا زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند توهینهای اخلاقی غیر قابل تصور علیه زندانیان و خانواده های آنها بکار می بردند.
این درگیریهای خونین توسط باندهای مافیایی زندان بر علیه زندانیان معترض به شرایط قرون وسطایی در زندان صورت می گیرد . باندهای مافیایی عامل فروش مواد مخدر و سرکوب زندانیان معترض در بندها هستند.این باندها بدستور رئیس زندان،معاون وی و رئیس اطلاعات زندان عمل می کنند و تا به حال تعدادی از زندانیان در اثر این درگیریها خونین کشته و یا معلول شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بکار بردن باندهای مافیای توسط مسئولین زندان برای سرکوب زندانیان معترض به شرایط قرون وسطایی و بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای علیه مردم ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
01 اسفند 1390 برابر با 20 فوریه 2012

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: