۱۳۹۰ بهمن ۲۱, جمعه

افزایش آمار خودکشی بدلیل شرایط قرون وسطایی حاکم بر زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"فشارهای غیر انسانی و طاقت فرسا در زندان گوهردشت کرج در طی چند روز گذشته منجر به خودکشی حداقل 3 نفر شده است.
در طی روزهای اخیر تعداد زندانیان بی دفاعی که در اثر فشارهای طاقت فرسا و قرون وسطایی در زندان دست به خودکشی می آورند به نحو بی سابقه ای رو به افزایش می باشد.حداقل در طی چند روز اخیر سه مورد خودکشی در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت روی داده است.
آخرین آنها زندانی جواد لطفی 22 ساله که برای رهایی یافتن از شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی ، روز چهارشنبه 19 بهمن ماه در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج اقدام به خودکشی نمود ولی در واپسین لحظات با فریادهای همبندیانش به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شد. هنوز از سرنوشت این زندانی هیچ خبری در دست نیست. موارد خودزنی در روزهای اخیر در بندهای زندان گوهردشت رو به افزایش می باشد.
زندانیان اکثرا بدون دلیل به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل می شوند.شرایط سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت طاقت فرسا و غیرانسانی است. زندانیان مدتها بدون داشتن هرگونه تماسی با خارج از این سلولها نگهداری می شوند. در طی مدت نگهداری در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی که منجر به نقص عضو می شود قرار می گیرند.تجاوز جنسی به زندانیان یک شیوه معمول پاسداربندها می باشد. زندانیان از غذای بسیار کمی برخوردار هستند و در گرسنگی بسر می برند.برای مدت طولانی امکان استفاده از حمام به آنها داده نمی شود و در مواردی استفاده از سرویسهای بهداشتی را محدود می کنند.
از طرفی دیگر دریچۀ سلولها فاقد شیشه می باشد و سرمای چند درجه زیر صفر شرایط را برای آنها غیر قابل تحمل کرده است.
در حراس از اعتراضات زندانیان نسبت به شرایط رون وسطایی مدتی است که اقدام به نصب دربهای برقی در کریدورها و سالنهای زندان نموده اند که با اثر انگشت پاسداران باز و بسته میشوند و با نصب کردن این دربها زندانیان را هر چه بیشتر محدود کرده اند.
محدودیتها و اقدامات سرکوبگرانه از زمانی که محمد مردانی به سمت رئیس این زندان منصوب شده است به طرز جنون آمیزی شدت گرفته است.محمد مردانی یکی از پاسدارانی است که سالها در کردستان مشغول قتل ، سرکوب و شکنجۀ هموطنان کرد بود. این جنایتکار علیه بشریت وقتی با زندانیان سیاسی کرد مواجه می شود نسبت به سرکوب هموطنان کرد و اعمال غیر انسانی خود افتخار می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فزآیندۀ اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان بی دفاع که باعث روی آوردن زندانیان به خودکشی می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
22 بهمن 1390 برابر با 11 فوریه 2012

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: