۱۳۹۰ بهمن ۱۳, پنجشنبه

دیوارکشی و جداسازی سالن زندانیان سیاسی از سایر سالنها در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج.
در طی چند روز گذشته بدستور بازجویان وزارت اطلاعات ، محدودیتها و ایزوله کردن بیشتری علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به اجرا گذاشته شده است . از جمله : آبدارخانه سالن زندانیان سیاسی که در بیرون از سالن و چسبیده به آن بود و زندانیان سیاسی هنگام درست کردن چای و یا گرم کردن غذاهای کنسروی می توانستند مدت زمانی خارج سالن باشند را تخریب و به درون سالن انتقال داده اند و این سالن را بطور کامل از سایر سالنهای بند 4 با دیوار کشی جدا کرده اند هدف از انتقال آبدار خانه به درون سالن به منظور ایزوله کردن هر چه بیشتر زندانیان سیاسی می باشد.
از طرفی دیگر هواخوری زندانیان سیاسی که با زندانیان مذهبی کرد یکی بود و زندانیان سیاسی و زندانیان مذهبی هموطن کرد که می توانستند در طی مدت محدود هواخوری با یکدیگر در ارتباط باشند، مدت زمان هواخوری زندانیان سیاسی را از زندانیان مذهبی کرد جدا کرده اند و آن را در زمانهای متفاوتی قرار داده اند.
کارت بانکی زندانیان سیاسی را که یکسال دیگر اعتبار دارد به منظور اخاذی تعویض کرده اند و علیرغم گذشت چند روز هنوز تعدادی از زندانیان سیاسی از داشتن کارت جدید محروم هستند و قادر نیستند که از فروشگاه زندان غذای کنسروی و سایر اقلام را خریداری کنند.این در حالی است که کمیت و کیفیت غذای زندان کاهش یافته است و اساسا قابل مصرف نمی باشد.
بیش از 2 هفته است که از ورود روزنامه های دولتی ( کیهان ،ایران و غیره...) به بند زندانیان سیاسی ممانعت به عمل می آورند و زندانیان سیاسی در بی خبری و ایزوله هرچه بیشتر قرار گرفته اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید اقدامات غیر انسانی و ایزوله کردن بیشتر زندانیان سیاسی و قطع ارتباط زندانیان سیاسی و مذهبی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
12 بهمن 1390 برابر با 02 فوریه 2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
info@hrdai.net
http://hrdai.net/
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: