۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

دستگیری بیش از 200 نفر در جریان اعتراضات 25 بهمن در تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"در جریان اعتراضات گسترده مردم تهران در روز 25 بهمن سالگرد قیام مردم ایران ،گزارشات موثق حاکی از آن است که بیش از 200 نفر از مردم تهران دستگیر شده اند. دستگیر شدگان ابتدا به مراکز نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات منتقل شد.
اما حوالی نیمه شب همان روز آنها را به بند 209 زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات و همچنین به بندهای 2- الف سپاه پاسداران و بند 240 منتقل شدند.
بنابه گفتۀ یکی از شاهدین عینی دستگیر شدگان حین انتقال و در بازداشتگاه ها وحشیانه مورد ضرب و شتم نیروهای سرکوبگر قرار گرفته اند.
از طرفی دیگر خانوده های دستگیر شدگان به پلیس امنیت ،دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت وشرایط عزیزانشان هستند اما هیچ کدام از این مراکز حاضر به پاسخگوی به خانواده ها نیستند وبرخوردی غیر انسانی با آنها داشتند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیریهای گسترده و غیر قانونی مردم تهران را محکوم می کند و از کمیسر عالی وگزارشگر ویژه حقوق بشر خواستار دخالت برای جلوگیری از شکنجۀ دستگیر شدگان و آزادی بی قید و شرط تمامی آنها می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
27 بهمن 1390 برابر با 16 فوریه 2012

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: