۱۳۹۰ خرداد ۲۵, چهارشنبه

موج جدید یورش مامورین وزارت اطلاعات به منازل و دستگیری تعدادی از شهروندان تهرانی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" علی معزی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 و تعدادی دیگر در یورشهای مامورین وزارت اطلاعات در نقاط مختلف تهران به منازل آنها دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
روز شنبه 21 خرداد ماه علی معزی 58 ساله زندانی سیاسی دهۀ 60 و 80 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل گردید. مامورین وزارت اطلاعات وسایل شخصی آقای معزی مانند عکسهای خانوادگی ، تلفن همراه ،دفترچه تلفن شخصی و سایر اموال شخصی او را جمع آوری و با خود بردند .همچنین گزارشاتی حاکی از آن است که در روزهای شنبه و یکشنبه در نقاط مختلف تهران مامورین وزارت اطلاعات با یورش به منازل تعدادی از ساکنین تهران را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل کردند. اسامی آنها و گزارشات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
خانواده معزی از مکان بازداشت و وضعیت و شرایط او بی اطلاع هستند. آنها هنگام مراجعه به دادستانی و بند 209 زندان اوین برای پیگیری وضعیت عزیزشان به آنها گفته شد که در لیست بازداشت شدگان نیست و ما از او بی اطلاع هستید.معمولا مامورین وزارت اطلاعات برای تحت فشارهای روحی قرار دادند خانواده و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن زندانی سیاسی در مراحل اولیۀ بازداشت ابراز بی اطلاعی می کنند.
زندانی سیاسی علی معزی اخیر تحت عمل جراحی تومور مثانه قرار گرفته بود و در حال درمان بسر می برد.او از ناراحتیهای متعدد جسمی که در اثر شکنجه های قرون وسطایی در 2 دوره زندان در دهۀ 60 و 80 رنج میبرد.آقای معزی از ناراحتی حاد کلیوی از قبیل، هیدرونفروز،سنگ کلیه،تنگی حالب و نیز بیماری چسبندگی و انسداد روده کوچک و واریس رنج می برد.
در موج جدید از دستگیریها که از اردیبهشت ماه جاری شروع شده است و همچنان ادامه دارد تعدادی زیادی از خانواده های که بستگان آنها در شهر اشرف در عراق بسر می برند به صرف وابستگی خانوادگی دستگیر شده اند.
زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و از سال 1360 تا 1363 در زندانها ی غزل حصار،اوین و گوهردشت زندانی بود که در اثر شکنجه های و حشیانه جسمی و روحی دچار صدمات شدید جسمی شده است که علیرغم گذشت سالها ولی هنوز از عوارض آن رنج می برد.او همچنین در سال 87 مجددا بدلیل حضور فرزنداشت در شهر اشرف دستگیر شد و برای چندین سال در زندان بسر برد و پس از طی کردن محکومیت غیر انسانی و قانونی از زندان آزاد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات به منازل شهروندان و دستگیری و انتقال آنها به نقاط نامعلوم و بی اطلاع نگه داشتن خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
25 خرداد 1390 برابر با 15 ژون 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: