۱۳۹۰ تیر ۶, دوشنبه

تشدید فشارها و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تشدید فشارها و ایجاد محدودیتها غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی سالن ایزوله شده 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج.
روز یکشنبه 5 تیر ماه در یک اقدام سرکوبگرانه افسر نگهبان بند فردی بنام خاکی اقدام به قطع هواخوری زندانیان سیاسی نمود. این فرد همچنین تهدید کرد که در اقدام بعدی خود تعداد زیادی از زندانیان سیاسی را به سلولهای انفرادی بند1 منتقل خواهد کرد.زمان هواخوری زندانیان سیاسی را به عمد از ساعت 15:00 که در هوای گرم و تابش شدید خورشید می باشد تعیین کرده اند تا زندانیان سیاسی را تحت فشارهای بیشتری قرار دهند.
از طرفی دیگر وضعیت زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده نامناسب می باشد و روز گذشته 2 نفر از آنها به بهداری زندان برده شدند و دوباره به بند بازگردانده شدند.
زندانیان سیاسی در گرمای شدید در سالن ایزوله شده بسر می برند و از داشتن وسایل خنک کننده هوا و آب محروم هستند.در بند آنها آب سرد کن وجود ندارد و آنها ناچار هستند که آب گرم را مصرف نمایند.علیرغم اینکه بیش از یک ماه پیش از زندانیان سیاسی برای خرید کولر و یخچال پول اخاذی کرده اند و قرار بود آن را تهیه و نصب کنند ولی با وجود گذشت چندین هفته هنوز هیچ اقدامی در این باره انجام نداده اند.
وضعیت جسمی تعدادی از زندانیان در شرایط حاد می باشد ولی از درمان آنها خوداری می کنند.زندانی سیاسی جعفر اقدامی بیش از 1 ماه است که از ناراحتی حاد ماهیچه رنج می برد و ناراحتی او به حدی شدید شده است که او با کمک عصا حرکت می کند.زندانی سیاسی اله وردی روحی ، ماشالله حائری که از تومور پروستات،ناراحتی قلبی وتنفسی رنج می برند. همچنین فردی بنام یوسفی که معاون زندان و دندانپزشک می باشد مبالغ هنگفتی از زندانیان سیاسی ؛سعید رضایی،نعمیمی،رضا جوشن،منصور رادپور، مهدی محمودیان و افشین بایمانی برای درمان دندانهای آنها اخاذی نموده است ولی علیرغم گذشت مدتی هنوز ازدرمان آنها خوداری می کند.
آشپزخانه زندانیان سیاسی در درون سالن 12 که باید جوابگوی نزدیک به 63 نفر باشد دارای ابعادی 2* 2 می باشد.اکثر زندانیان سیاسی بدلیل کیفیت بد غذای زندان ناچار هستند که از فروشگاه زندان حداقل کالاهای موجود را با چند برابر قیمت معمول خریداری کنندو خود اقدام به پخت غذای ساده نمایند. بدلیل کوچک بودن ابعاد آشپزخانه بند مدتی پیش در اثر حادثه ای که پیش آمد منجر به سوختگی دانشجوی زندانی میثاق یزادن نژاد و آقای رضایی گردید که هنوز از درمان آنها خوداری می کنند.
زندانیان سیاسی برای خرید حداقل کالاهای مورد نیاز خود از فروشگاه زندان در محدودیتهای زیادی قرار دارند.مواد مورد نیاز پروتئینی مانند(گوشت قرمزو ماهی ) سبزیجات و میوه را باید از فروشگاه زندان خریداری نمایند که مبلغ آن چندین برابر قیمت بیرون از زندان می باشد و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است. اما این فروشگاه به عمد کالاهای مورد نیاز را یا تامین نمی کند و یا بصورت بسیار محدود وارد فروشگاه می کند.فردی بنام قصابان رئیس فروشگاه های زندان می باشد که همراه با رئیس زندان مردانی،خادم معاون وی و فرجی نژاد از زندانیان بی دفاع اخاذی می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی که کاملا ایزوله می باشند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار تسریع در اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران برای تحقیق و تهیۀ گزارش از جنایت علیه بشریت در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
06 تیر 1390 برابر با 27 ژون 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: