۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

عباس جعفری دولت آبادی در حال اجرای طرح زجرکش کردن یک زن زندانی سیاسی است


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"علیرغم تاکید کمسیون پزشکی و پزشک قانونی مبنی بر اعزام فوری زندانی سیاسی زهرا جباری به یکی از بیمارستانهای تهران اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران مانع انتقال وی به مراکز درمانی هستند.
زندانی سیاسی زهرا جباری 37 ساله متاهل و دارای یک فرزند می باشد. او از دستگیر شدگان 27 شهریور 1388 است خانم جباری ماه ها است که در وضعیت حاد جسمی بسر می برد و در حال حاضر و ضعیت جسمی وی بسیار وخیم می باشد. 13 فرودین ماه کمسیون پزشکی و پزشک قانونی که یک نهاد حکومتی می باشد پس از بررسی پرونده پزشکی و معاینات طولانی کتبا به دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی اعلام نمود که او می بایست در اسرع وقت به یکی از بیمارستانهای تهران جهت معالجه انتقال یابد.اما بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص عباس جعفری دولت آبادی که نام او درلیست بین المللی ناقضین حقوق بشر می باشد. علیرغم گذشت بیش از 2 ماه از انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان اوین ممانعت به عمل می آورد.
مراجعات مکرر خانواده جباری به دادستانی تهران برای انتقال عزیزشان به بیمارستان با وعده های واهی و دروغین که او را به بیمارستان انتقال خواهیم داد مواجه هستند ولی با گذشت بیش از 2 ماه هنوز هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است و وضعیت جسمی عزیز آنها روز به روز وخیم تر می گردد.
خانم زهرا جباری ازبیماری حاد قلبی و رماتیسم که در زندان به آن مبتلا شده است شدیدا رنج می برد و ناچار است که دردهای طاقت فرسا را بدون درمان تحمل نماید.او در اوایل فروردین ماه بدلیل تجویز اشتباه دارو به کما فرو رفت و پس از چند روز و بعد از انتقال به بیمارستان به هوش آمد.تجویز اشتباهی و یا شاید عمدی داروها باعث گردید که بیماری وی تشدید یابد و همچنین دچار ناراحتیهای حاد جدید دیگری مانند ناراحتی معده گردد.
به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حال بکار بردن شیوۀ ضدبشری زجر کش کردن، این بار علیه زندانی سیاسی زهرا جباری هستند. آنها برنامه ریزی شده در انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان تعلل می کنند و سعی دارند که وضعیت جسمی او را به نقطۀ غیر قابل برگشتی برسانند و سپس وی را به بیمارستان منتقل نمایند تا در آخرین مراحل به خیال خام خود مسئولیت زجرکش کردن را به عهده نگیرند. و الا دلیل دیگر نمی توان یافت که علیرغم تاکیدات کمسیون پزشکی و پزشک قانونی مبنی بر انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان،از انتقال وی خوداری می کنند. پیش از این بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران شیوۀ زجر کش کردن را علیه زندانی سیاسی محسن دگمه چی بکار بردند که منجر به جان باختن وی گردید .
ولی فقیه علی خامنه ای برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و پوشش گذاشتن بر جنگ قدرت که بین وی و احمدی نژاد در جریان است شیوۀ زجر کش کردن زندانیان سیاسی و ترور آنها( شهید راه آزادی مردم ایران هاله سحابی ) را پیش می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به طرح زجر کش کردن زندانیان سیاسی بیمار توسط بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی هشدار می دهد و خواستار اعتراضات و اقدامات گسترده هموطنان در داخل و خارج کشور برای نجان جان زندانیان سیاسی بیمار است و همچنین از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تسریع در معرفی و اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به ایران جهت تهیۀ گزارشات مستقل از جنایت علیه بشریت در زندانهای رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائه آنها به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
17 خرداد 1390 برابر با 07 ژون 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: