۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

اعدام یک هموطن بلوچ همراه با تعدادی دیگر از زندانیان در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"صبح روز چهارشنبه 11 خردادماه حکم اعدام تعدادی از زندانیانی که از زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند به اجرا گذاشته شد. از جملۀ آنها زندانی عبدالحمید ریگی 36 ساله جزء اعدام شدگان امروز بود.ولی حکم اعدام دائی وی محمد ریگی 40 ساله بطور موقت به زمان دیگری موکول گردید.
اعدام عبدالحمید ریگی در حالی صورت گرفت که خانواده و وکیل او از اجرای حکم بی اطلاع بودند. خانواده آقای ریگی از آخرین دیدار با عزیز خود محروم شدند . این 2 زندانی بیش از 8 ماه است که از داشتن ملاقات با خانواده های خود محروم بودند.
صبح امروز خانواده ریگی زمانی خود را از زاهدان به تهران رساندند که حکم اعدام اجرا شده بود. مامورین قصد دفن کردن جسد این زندانی را در بهشت زهرا داشتند ولی خانواده آنها خواستار دفن عزیزشان در محل سکونت خود در زاهدان بودند که در نهایت جسد او را به خانواده وی تحویل دادند.
زندانیان محمد ریگی و عبدالحمید ریگی سال 1385 در بزرگراه خلیج فارس تهران در پی درگیری با نیروی انتظامی در حالی که هر دو مورد اصابت گلولۀ آنها قرار گرفته بودند دستگیر شدند و به آگاهی شاهپور منتقل شدند آنها به مدت 5 ماه تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داشتند.سپس به زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.این دو زندانی در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ مورد محاکمه قرار گرفتند و تحت عنوان محاربه به 2 بار اعدام محکوم شدند.
صبح امروز وقتی که همبندیان عبدالحمید ریگی برای گرامیداشت وی در بند 1 زندان گوهردشت کرج در حال برگزاری مراسم گرامیداشتی بودند مورد یورش گارد زندان واقع شدند و مراسم گرامیداشت این زندانی را بر هم زدند. گارد زندان همچنین وسایل شخصی زندانی اعدام شده را جمع آوری و با خود بردند.
علیرغم گذشت چندین ساعت از اعدام های امروز در زندان اوین هنوز قوۀ قضاییه و رسانه های حکومتی سکوت پیشه کرده اند و به نظر می آید علاوه بر اعدام های علنی که تقریبا روزانه اعلام می شود. اعدام های گسترده پنهانی توسط رژیم ولی فقیه در زندانهای مختلف ایران در جریان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج اعدام ها که از چند هفته پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
11 خرداد 1390 برابر با اول ژون 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: