۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به شعبه 10 اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج، پس از سالها زندان جهت مشخص شدن بخشی از محکومیت وی و همچنین پرونده سازی جدید و قصد محاکمۀ او در دادگا انقلاب بندرعباس.
روز سه شنبه 10 خرداد ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی از سالن ایزوله شده 12 بند 4 زندان گوهرداشت کرج به شعبه 10 اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج منتقل شد و در آنجا پس از سالها بازداشت و بلاتکلیفی و بارها انتقال وی به دادگاه های مختلف و به تعویق انداختن دادگاههایش به وی اعلام گردید که به 10 سال و 8 ماه زندان بابت 2 پرونده محکوم شده است.
در شعبۀ 10 اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج همچنین به وی اعلام گردید که چند پرونده جدید در حالی که در زندان و اسارت بسر می برد و محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود را طی می کند علیه وی گشوده شده است و قرار است که او را به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب بندر عباس برای محاکمه منتقل کنند.
این در حالی است که زندانی سیاسی ارژنگ داودی ساکن و در تهران دستگیر شده است و طبق قوانین موجود باید در تهران مورد محاکمه قرار گیرد ولی هنوز برای او ،خانواده و وکلایش نامشخص است که چرا او باید در دادگاه بندر عباس مورد محاکمه قرار گیرد.
گفته می شود که در آستانۀ تعیین گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و نهایتا مسافرت وی به ایران برای تحقیق در مورد موارد نقض حقوق بشر در ایران قصد دارند که زندانیان سیاسی مبارز و مقاوم را به نقاط دور افتاده تبعید نماید تا به زعم آنها از دسترس گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به دور باشند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، سالها نگه داشتن زندانیان سیاسی در زندانهای مخوف، بدون مشخص کردن محکومیت آنها و همچنین پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه آنها در حالی که در زندان بسر می برند را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تسریع در مشخص کردن گزارشگر ویژه سازمان ملل و ارسال او به ایران جهت بازدید و تهیۀ گزارش از زندانهای قرون وسطایی ولی فقیه علی خامنه ای و مصاحبه با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و ارائه آن به سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
15 خرداد 1390 برابر با 05 ژون 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: