۱۳۸۷ مرداد ۸, سه‌شنبه

استمداد خانواده حاج میرزائی از سازمانهای حقوق بشری برای آزادی فرزندشان

فرهاد حاج میرزائی فعال حقوق کودکان خیابانی و بی سرپرست در شهر سنندج ، در 12 دی ماه 1386 در مطب دندان پزشکی دستگیر و به مدت 3 ماه بی خبری خانواده از سرنوشت نامعلوم او بی اطلاع بودند.
همزمان با دستگیری وی اینجانب محی الدین حاج میرزائی پدر وی در سن 75 سالگی دستگیر و مدت 48 ساعت در بدترین شرایط و سرمای چندین درجه زیر صفر در بازداشتگاه بودم.
به قرار اطلاع و شنیده ها فرهاد در بازداشتگاه تحت سخترین شرایط و شکنجه های غیر انسانی قرار داشته و کلیه وی آسیب دیده و همچنین چشم او را در اثر کتک و شکنجه ها دچار خونریزی و آسیب دیدگی شده است.
وی نزدیک 6 ماه در بازداشت موقت بدور از دسترس و داشتن وکیل در زندان اوین بسر می برد. از امضای وکالت نامه و ملاقات وکیل وی آقای رمضان حاجی مشهدی به نام برده تاکنون جلوگیری به عمل آمده است .
از آنجایی که شکنجه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعلامیه های حقوق بشر و میثاقهای ممنوع می باشد.
ما خواستار آزادی وی و تنظیم وکالت نامه و مراجعۀ وکیل به دادگاه و مطالعه پرونده و برگزاری دادگاه علنی با حضور هیئت منصفه طبق اصل 168 قانون اساسی هستیم.
مقامات امنیتی وی را متهم به ارتباط با گروههای کمونیستی خارج از ایران و ارتباط با خارج می نمایند،ضمن تکذیب این موضوع وی صرفا مدافع حقوق کودکان بوده و آرمان و انگیزه وی شرافتمندانه می باشد.
از خانم لوئیز آربور کمیسیر عالی حقوق بشر ،عفو بین الملل و سازمانهای بین المللی حقوق بشری خواستار کمک و اقدام مصرانۀ آنها در آزادی فرزندم می باشم.
محی الدین حاج میرزائی
7 مرداد 1387

انتشار:
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: