۱۳۸۷ مرداد ۶, یکشنبه

انتقال فرزاد کمانگر به زندان اوین و انتقال 10 نفر به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام



بنابه گزارشات رسیده از بند 5 زندان گوهردشت کرج ، بعد از ظهر امروز آقای فرزاد کمانگر زندانی سیاسی محکوم به اعدام را به زندان اوین منتقل نمودند.

مسئله انتقال ایشان که همزمان با آغاز اعدامهای دستجمعی مواجه شده است باعث نگرانیهای زیادی در بین زندانیان سیاسی و سایر زندانیان گردیده است.

از طرفی دیگر تعدادی دیگری از زندانیان و بنابه بعضی گزارشات در حدود 10 نفر را جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل کردند. یکی از زندانیان محکوم به مرک بنام محمد نامداری 31 ساله از بند 6 زندان گوهردشت جزء گروه 10 نفری است که جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل گردید.

زندانیان که امروز از بند 6 زندانهای گوهردشت اعدام شدند بنامهای علی مظلوم که 10 سال در زندان بسر می برد و رضا سلطانی 5 سال در زندان بسر می برد

همچنین گزارشاتی از بند 1 مشاوره واحد 2 زندان مرکزی اصفهان حاکی است که آقای محمود محرابی 24 ساله صبح امروز به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل گردید.

لازم به یادآوری است که احکام غیر انسانی مانند سنکسار،اعدام زندانیان سیاسی، قطع اعضای بدن برای اجرا، باید به دستور و امضای شاهرودی رئیس قوه قضائیه انجام گردد.اینگونه مجازاتهای قرون وسطائی که بر خلاف قوانین بین المللی است و به عنوان جنایت علیه بشریت محسوب می گردد.لذا آمرین و عاملین اینگونه جنایات ضد بشری می بایست مورد پیگرد بین المللی قرار گیرند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ضمن محکوم کردن اعدامهای دست جمعی و گسترده امروز خواستار ارجاع پرونده حقوق بشری این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

6 مرداد 1387 برابر با 27 جولای 2008

شرایط زندانیان فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: