۱۳۸۷ تیر ۲۷, پنجشنبه

فشارها و اذیت وآزارها علیه یک زندانی سیاسی در زندان اصفهان

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرگزی اصفهان ، آقای محمد نیکبخت از زندانیان سیاسی به دستور فردی به نام هاشمی رئیس جدید زندان فشار ها و اذیت وآزار و تهدیدات را علیه ایشان شدت داده است. آقای نیکبخت از مدتی پیش تحت فشارها واذیت وآذار بابائی رئیس قبلی زندان و هاشمی معاون او ورئیس فعلی زندان اصفهان،همچنین بنائی و گرجی رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان قرار داشت.
به دستور افراد فوق او را از بند 2 مشاوره به بند 3 این زندان منتقل کردند.بند 3 که محل نگهداری قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر می باشند و دارای شرایطی طاقت فرسا و غیر انسانی است.در این بند که چندین برابر ظرفیتش، زندانی جا داده اند و زندانیان بدلیل کمبود جا مجبورند که در راهروهای سرویسها و راه پله ها استراحت کنند.در این مدت هاشمی رئیس فعلی زندان ،بنائی و گرجی رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان، زندانیان هم سلولی او را احضار می کنند و با تهدید و تطمیع از آنها می خواهند که اورا از سلولهای خود بیرون کنند و در صورتی که آنها با آقای نیکبخت به درگیری فیزیکی بپردازند آنها را مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند داد. هاشمی و گرجی از این طریق یک جنک روانی وغیر انسانی را علیه این زندانی در بند به پیش می برند و او را تهدید به حذف فیزیکی کرده اند.
در دورانی که هاشمی بعنوان معاون این زندان بود نزدیک به 18 زندانی اقدام به خودکشی نموده اند که متاسفانه اکثر آنها جان خود رااز دست داده اند.
در روزهای اخیر جابجاییهای درگردانندگان این زندان بوجود آمده است از جمله آن برکنار شدن بابائی رئیس این زندان و جایگزین کردن هاشمی به جای او ، و به نظر می رسد که هدف از این جابجایی ها سرکوب بیشتر زندانیان سیاسی است.
همچنین گزراشهای رسیده حاکی از آن است فردی بنام حمید مقارب عابد که در بد رفتاری با زندانیان در این زندان مشهور است به عنوان رئیس بند 2 مشاوره انتصاب گردیده است. این فرد زندانیان این بند را به دلایل مختلف مورد اذیت وآزار قرار میدهد
همچنین در روزهای اخیر تعداد زیادی از جوانان شهر به دلیل اعتراضات علیه استبداد دستگیر و به سلولهای انفرادی بند الف- ط که تحت کنترل وزارت اطلاعات می باشد منتقل شده اند. گفته می شود که در حدود 60 سلول انفرادی این بند مملو از معترضین می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فشارها و اذیت آزارها و تهدیدات علیه زندانیان سیاسی و همچنین دستگیریهای گسترده اخیر را محکوم می کندو از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به جنایتهای ضد بشری علیه زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 تیر 1387 برابر با 17 جولای 2008
شرایط زندانی سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد
1-عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.comtel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: