۱۳۹۶ شهریور ۵, یکشنبه

صدور احکام ظالمانه و احضاری تعدادی از فعالین کارگری و مدنی به زندان



بنابه گزارشات رسیده  به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران» صدور احکام ظالمانه و احضار به زندان ۷ تن از فعالین کارگری ، فرهنگی و سیاسی شمال استان خوزستان.
طی روزهای گذشته حداقل ۲ تن از فعالین کارگری، فرهنگی  و سیاسی شمال استان خوزستان به زندان احضار شدند و ۵ تن از آنها در انتظار تایید احکام ضالمانه خود در دادگاه تجدید نظرمی باشند
۱ـ علی نجاتی ۵۵ ساله  از اعضای  هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه طی احضاریه ای که ۲ شهریور ماه بدست وی رسیده است می بایست خود را ظرف ۵ روز به زندان معرفی نماید تا محکومیت غیر انسانی و ظالمانه ۶ ماه خود را طی کند. فعال سندیکایی علی نجاتی آخرین بار شهریور ۱۳۹۴  با یورش مامورین اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد و ۱۴ روز را در انفرادی تحت شکنجه های روحی بازجویان اطلاعات سپاه  قرار داشت و سپس به بند ۸ زندان کارون اهواز منتقل گردید. این بار اتهام وی شرکت در جلسات کتابخانه ای بنام پارس در اندیمشک بود. فعال سندیکایی علی نجاتی از سال ۱۳۸۶ تا به حال به خاطر دفاع از حقوق کارگران و تاسیس سندیکای نیشکر هفت تپه بارها زندانی شد.لازم به یادآوری است که او مبتلا به بیماری قلبی است و چند بار تحت  عمل جراحی قرار گرفته است و پیش از این کمیسیون پزشکی از بودن در مکانهای استرس زا و بسته منع شده است
۲ـ عزت الله جعفری حدودا ۵۴ سال  صاحب رستوران در شهر اندیمشک و از فعالین ملی مذهبی می باشد. آقای جعفری محکوم به ۱ سال زندان که می بایست بصورت تبعید در زندان کرمان تحمل حبس نماید این حکم ضالمانه می بایست تا هفته آینده در مورد ایشان به اجرا گذاشته شود.
پنج نفر دیگر  از این دستگیر شدگان محکوم به احکامی بین ۴ ماه الی ۴ سال شده اند که در حال حاضر پرونده آنها در داگاه تجدید نظر می باشد. اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
۱ـ خانم اشرف رحیم خانی حدودا ۵۴ ساله محکوم به ۱ سال زندان شده است .او از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشد که به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شده بود . خانم رحیم خانی تنها به دلیل مدیریت کتابخانه ای به نام کتابسرای  مادر دستگیر شده است.
۲ـ خانم زینب کشوری حدودا ۳۷ ساله به ۴ ماه زندان محکوم شده است . او  به دلیل همکاری برای اداره کتابسرای مادر محکوم شده است .خانم کشوری هنگام یورش مامورین اطلاعات سپاه پاسداران  که شبانه و بطور وحشیانه صورت گرفته بود منجر به سقط جنین وی گردید. او علیه رفتارهای وحشیانه مامورین اطلاعات سپاه هنگام یورش به منزلشان  شکایت نموده است که باعث خشم ماموران اطلاعات سپاه پاسداران شده است.
۳ـ عبدالرضا شاکری محکوم به ۱ سال زندان شده است . او از زندانیان سیاسی دهه ۶۰  می باشد که به خاطر هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران ۴ سال در زندان اوین بوده است.
۴ـ علی محمد جهانگیری ۶۳ ساله  محکوم به ۴ سال زندان بصورت تبعید در زندان یزد شده است او مدیر مسئول کتابخانه پارس بود. وی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشد.
۵ـ  شاپور رشنو ۴۲ ساله، محکوم به ۱ سال زندان بصورت  تبعید در زندان شیراز شده است.
لازم به یادآوری است که کتابسرای مادر در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و مورد استقبال گسترده زنان و دختران  شهر ادیمشک گردید و اعضای کتابخانه به بیش از ۱۵۰ نفر گسترش یافته بود و مورد استقبال گسترده زنان و دختران شهر و حتی شهرهای اطراف قرار گرفته بود.اما بازجویان اطلاعات سپاه که از سپاه ابولفضل عباس می باشند ۱۹ شهریور ماه شبانه ، نقاب به صورت و بطور وحشیانه به خانه های گرداننده کتابسرای مادر و کتابخانه پارس یورش بردند و ۱۷ نفر را دستگیر و۲۲ نفر را احضار نمودند. سپاه ابولفضل عباس مامور سرکوب مردم در استان خوزستان  و بخصوص هموطنان عرب ما در این استان می باشد.     
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران ، صدور احکام ظالمانه و غیر انسانی علیه فعالین کارگری ،  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران  و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اذیت و آزار و سرکوب مردم  ایران خواهان اقدام عملی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ شهریور ۱۳۹۶ برابر با ۲۸ اوت ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: