۱۳۹۶ شهریور ۲, پنجشنبه

زندانی سیاسی ارژنگ داودی بیش از ۱۰ روز در سلول انفرادی زندان زابل تحت فشار و اذیت و آزار



بنابه گزارشات رسیده  به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران» زندانی سیاسی ارژنگ داودی  در شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی در سلول انفرادی زندان زابل نگهداری می شود.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی  بیش از ۱۰ روز است که به سلول انفرادی زندان زابل منتقل شده است . او در شرایطی غیر انسانی  نگهداری می شود .سلولی که وی در آن نگهداری می شود بسیار کوچک  و فاقد هرگونه امکانات اولیه انسانی است .
بازجویان اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران به رئیس زندان زابل دستور داده اند   که به  منظور تحت  فشار قرار دادن وی او را به سلول انفرادی منتقل نمایند .
زندانبانان ولی فقیه در این زندان زندانی سیاسی ارژنگ داودی را بطور مستمر تحت فشارهای روحی و اذیت و آزارهای مختلف قرار می دهند. بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران و زندانبانان ولی فقیه تمام تلاش و کوشش خود را می نمایند تا مانع انتشار وضعیت و شرایط زندانی سیاسی ارژنگ داودی شوند و زندانیان عادی را در این مورد تهدید کرده اند.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران ، انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلول انفرادی و مورد اذیت و آزار قرار دادن وی را محکوم می کند و نسبت به خطری که  جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران  و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اذیت و آزار زندانیان سیاسی در ایران خواهان اقدام فوری است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ شهریور ۱۳۹۶ برابر با ۲۴ اوت ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: