۱۳۹۶ شهریور ۶, دوشنبه

نامه استمداد دانشجوی کرد زندانی اهل سنت که اخیرا حکم ضدبشری اعدام علیه وی صادر شده است



نامه دانشجوی کرد زندانی اهل سنت  که اخیرا حکم ضدبشری اعدام وی  توسط قوه قضاییه صادر شده است جهت ارسال به سازمانهاس حقوق بشری و اطلاع عموم در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است متن این نامه به قرار زیر می باشد:

دبیر کل سازمان ملل متحد،
کمیسر عالی حقوق بشر،
گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران،

  بدینوسیله به استحضار می رساند که اینجانب ابوبکر رستمی فرزند محمد تقی ساکن کرمانشاه و دانشجوی رشته فوریتهای پزشکی و دارای ۲۳ سال سن که با توجه به اینکه می خواستم از راه پاکستان به یکی از کشورهای خارجی بروم موقعی که به پاکستان رسیدم بعد از اینکه مدتی پیش فعالان سیاسی در پاکستان بودم می خواستم به کراچی و از انجا به یکی از کشورهای خارجی بروم تا ادامه تحصیل بدهم  که متاسفانه در راه توسط گروه تروریستی BLP( یک گروه بلوچ پاکستانی است که همکاری نزدیک به سپاه تروریستی قدس دارد) دستگیر شدم و پس از ۲ روز یعنی در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ من را تحویل ایران دادند .
 با توجه به اینکه بزرگترین جرم من خروج از مرز  ایران بود حدودا در مدت ۳۱ روزی که در اطلاعات سپاه  زاهدان و  ۶۰ روز دیگر که در اداره اطلاعات زاهدان  و ممنوع ملاقات بودم تحت بدترین شکنجه ها روحی و جسمی و توهین و شکنجه های روانی و فحش های رکیک و حتی تهدید به آزار جنسی مجبور به اقرار و اعترافاتی شدم که روحم از این اعترافات خبر نداشت .
 الان در حدود ۲ سال است که در زندان زاهدان  به اتهامهایی همچون محاربه و اقدام علیه امنیت کشور محکوم به اعدام و ۵ سال حبس شده ام.
 این در حالیست که هیچ کدام از این جرائم  را انجام نداده و حتی در دادگاه نیز  اقرار کرده ام که این بازجویی ها تحت شکنجه بوده و من را مجبور کردند و حتی از وقوع  آنها نیز بی خبرم . ولی متاسفانه دادگاه به حرفها و دفاعیات من گوش نکرده و بنابر اعترافاتی که تحت شکنجه بودم و در سپاه و وزارت اطلاعات اعتراف کرده ام من را به اعدام محکوم کرده اند.

لذا از دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران ، شما فعالان سیاسی و حقوق بشر ایران تقاضا دارم برای  نجات جان من اقدام کرده و نامه های من را بدون پاسخ نگذارید.
با تشکر،
ابوبکر رستمی
زندان مرکزی زاهدان
شهریور ۱۳۹۶



گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: