۱۳۹۴ مرداد ۱۰, شنبه

به تعویق افتادن ۶ ماه حقوق کارگران ،وضعیت معیشتی آنها و خانواده هایشان را در شرایط سختی قرار داده است


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » حقوق کارگران شرکت ساختمانی و جاده سازی  پدیده ۲ کوه بیش از ۶ ماه است که  به تعویق افتاده است .
کارگران شرکت ساختمانی و جاده سازی پدیده ۲ کوه بخش اندیمشک  معروف به کارخانه پل زال  واقع در جاده اندیمشک ـ دزفول  بیش از ۶ ماه است که  از دریافت حقوق و مزایای  خویش محروم هستند. کارگران و خانواده های آنها در شرایط سخت معیشتی بسر می برند. کارگران تا به حال چندین بار دست به اعتصاب و اعتراضات گسترده زده اند  اما با یورش و برخورد نیروهای سرکوبگر نیروی انتظامی مواجه شده اند و ناچار شده اند که به اعتصاب خود  پایان دهند.
مدیر عامل این شرکت فردی به نام کریم طاهریان معروف به کریم قلاوند است. این فرد از نیروهای سپاه پاسداران است وهر بار که کارگران برای دریافت حقوق خود اقدام  به اعتراض و اعتصاب می نمایند با تهدید و  اعمال نفوذ زیاد این فرد  در نیروهای سرکوبگر و دادگاه انقلاب ولی فقیه ،با سرکوب روبرو می شوند.
این فرد خطاب به کارگران گفته است : هر کس که حقوق می خواهد برود خانه تا هر وقت پول دار شدم به آنها بدهم.
شرکت ساختمانی و جاده سازی پدیده ۲ کوه در شهرهایی مانند دهلران، اندیمشک، دزفول و شهرهای دیگر فعال است و عمده کار آنها زیر سازی  و آسفالت جاده ها می باشد.
فعالین حقوق  بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های به حق کارگران حمایت می کند و سرکوب کارگران که مدیریت آن در دست سپاه پاسداران ولی فقیه  می باشد را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و سایر نهادهای حمایت کننده از کارگران در جهان می خواهد که به حمایت از کارگران ایرانی که بصورت برده با آنها رفتار می شود اقدام نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ مرداد ماه   ۹۴برابر با۰۱ اوت ۲۰۱۵
زارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
سازمان جهانی کار




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: