۱۳۹۴ مرداد ۱۵, پنجشنبه

انتقال زندانی عقیدتی اهل حق محکوم به اعدام به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در دیزل آباد کرمانشاه

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی عقیدتی اهل حق  فردین حسینی که محکوم به اعدام می باشد به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان کرمانشاه  منتقل شده است .
زندانی عقیدتی اهل حق فردین حسینی محکوم به اعدام ۲۲ تیر ماه توسط بازجویان وزارت اطلاعات فراخوانده شد و ابتدا به شکنجه گاه وزارت اطلاعات معروف به بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل و پس از چند روز او را از آنجا به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل نمودند. او در طی این مدت ۲ تماس تلفنی کوتاه در حضور بازجویان وزار اطلاعات با خانواده اش داشته است .
انتقال  زندانی عقیدتی اهل حق به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان دیزل آباد کرمانشاه در حالی صورت می گیرد که دادستان کرج به وی گفته بود که حکم اعدام وی به اجرای احکام فرستاده شده و بزودی به اجرا در خواهد آمد این مسئله موجب نگرانی شدید  خانواده وی شده است.
از طرفی دیگر خانواده این زندانی تحت شدیدترین فشارها و اذیت و آزارهای بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارند.آنها بطور مستمر به اداره اطلاعات احضار  و تهدید به بازداشت می شوند بازجویان تاکید دارند که با رسانه ها و فعالین حقوق بشری نباید در تماس باشند و در مورد وضعیت عزیزشان چیزی بیان نمایند.
زندانی عقیدتی اهل حق فردین حسینی متاهل و دارای یک فرزند می باشد. او پاییز ۱۳۸۸ در حالی که راهی محل کار و کسب خویش بود مورد یورش وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت ، دستگیر و به سلولهای انفرادی بند اطلاعات معروف به بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و پس از ۵ ماه شکنجه های جسمی و روحی طاقت فرسا از جمله زدن با کابل ،با دست بند و پابند در سلول برای مدت طولانی نگهداشتن،تهدید به تجاوز و شکنجه های وحشیانه متعدد دیگر.
 بازجویان وزارت اطلاعات همچنین برای گرفتن اعترافات دروغین علیه وی اکثر اعضای خانواده او را دستگیر نموده بودند و آزادی آنها را به اعتراف وی منوط کرده بودند.سپس او را به شکنجه گاه های وزارت اطلاعات در کرمانشاه، صحنه، قزل حصار کرج و بند وزارت اطلاعات قم منتقل کردند.شکنجه ها و رفتارهای وحشیانه در این زندانها به غایت غیر انسانی و قرون وسطایی بود.زندانی عقیدتی فردین حسینی بیش از ۳ سال در سلولهای انفرادی در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات قرار داشت.
به دستوربازجویان  وزارت اطلاعات با اتهام سازی دروغین و پرونده سازی علیه وی  که در کرمانشاه انجام داده بودند وی را به اعدام محکوم نمودند و پرونده دیگری  در کرج تحت عنوان قتل امام جمعه هشتگرد برای وی گشودند که همچنان در جریان است  .  چند هفته پیش از این دادستان کرج  به زندانی عقیدتی فردین حسینی گفته بود که حکم اعدام وی برای اجرا به اجرای احکام ارجاع داده شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال زندانی عقیدتی اهل حق فردین حسینی به شکنجه گاه وزارت اطلاعات  به دلایل مبهم را محکوم می کند و ازاحتمال  انتقال وی به منظور اجرای حکم ضد بشری اعدام که به گفته دادستان کرج حکم اعدام به اجرای احکام انتقال داده شده است به شدت ابراز نگرانی می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به  دستگیری ، شکنجه و اذیت و آزار اقلیتهای مذهبی در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۶ مرداد  ۹۴برابر با ۷ اوت  ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: