۱۳۹۴ مرداد ۳۱, شنبه

یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به اعتراضات کارگران و خانواده هایشان منجر به زخمی و دستگیری تعدادی از آنها گردید


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتراضات گسترده کارگران و خانواده های شرکت میان آب و یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به آنها و زخمی و دستگیری تعدادی از کارگران.
روز چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه کارگران همراه با خانواده هایشان مقابل مدیریت شرکت میان آب تجمع کردند و خواستار استخدام مجدد کارگران بومی شدند که قرارداد آنها پایان یافته است . اما مدیر عامل شرکت فردی به نام پنبه زن توجهی به خواسته های کارگران ننمود و به تهدید کارگران و خانواده های آنها پرداخت واز طریق عواملش اقدام به درگیری با کارگران و خانواده هایشان نمود.
کارگران و خانواده های آنها نسبت به این حرکت گستاخانه و وحشیانه  اعتراض نمودند که نهایتا منجر به درگیری شدید شد که چندین ساعت ادامه داشت و دفتر فرد نامبرده تخریب گردید.
در پی این اعتراضات ، نیروهای سرکوبگر از شوش،هفت تپه و شاهور  به این منطقه گسیل  و با مردم درگیر شدند این درگیرهای ساعتها ادامه داشت که گفته می شود تعدادی از کارگران و خانواده هایشان زخمی  و تعدادی هم دستگیر شدند. از جمله این دستگیر شدگان ، کارمندان کارخانه نیشکر هفت تپه هستند که در منطقه میان آب زندگی می کنند. اسامی دستگیر شدن به قرار زیر می باشد :علی تمیمی حدودا ۵۰ ساله و حیات احمدی ۴۰ساله هر دو متاهل می باشند. همچنین مامورین وزارت اطلاعات شبانه به منازل کارگران یورش می برند و آنها را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
شرکت نیشکر میان آب از زیر مجموعه های شرکت کشت و صنعت هفت تپه بود که در ۴۰ کیلومتری شهر شوش واقع شده و در حال حاضر در این شرکت بیش از ۱۰۰ کارگر کشت و آبیاری مشغول هستند . مدیر عامل شرکت فردی بنام پنبه زن، کارگران را بصورت قراردادی استخدام می کند و بعد از مدتی آنها را اخراج می کند. این فرد اخیرا اقدام به استخدام کارگران غیر بومی نموده است و کارگران بومی که سالیان بصورت قراردادی در این شرکت مشغول به کار بودند را اخراج کرده است .اکثر کارگران بومی این مناطق کشاورز هستند که از طریق کار در این شرکت امرار معاش می کنند.
    روستای میان آب از چندین روستا تشکیل شده است . مرکز این روستاها میان آب می باشد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اخراج کارگران بومی که در زمینهای اطراف محل سکونت خویش مشغول بکار هستند  که منجر به قطع امرار معاش آنها می شود را محکوم می کند و از خواسته های کارگران و اعتراضات به حق آنها حمایت کرده و اقدمات سرکوبگرانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علیه کارگران که خواهان حقوق خویش هستند را محکوم می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ مرداد ماه   ۹۴برابر با۲۲ اوت ۲۰۱۵
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
سازمان جهانی کار
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: