۱۳۹۴ مرداد ۳۱, شنبه

ایجاد شرایط سخت و طاقت فرسا برای زنان زندانی در زندان قرچک ورامین


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »بالا زدن فاضلاب در حیاط و هواخوری  زندانیان و عدم تخلیه زباله ها در زندان زنان  قرچک و رامین  شرایط را برای زندانیان سخت و طاقت فرسا نموده است.
بیش از ۱ هفته است که فاضلاب سالنهای ۵،۶ و۷ زندان قرچک ورامین (شهر ری) در حیاط این زندان که زندانیان از آن به عنوان هواخوری استفاده می کنند و تلفنهای عمومی و فروشگاه زندان در آن قرار دارند بالا زده است. بوی بد و متعفن فاضلابها باعث شده است که امکان هواخوری ازصدها زن زندانی سلب شود . هواخوری تنها مکانی است که زنان زندانی می توانند در معرض هوای آزاد و نور قرار گیرند.
این شرایط غیر انسانی ایجاد شده باعث شده است که زنان زندانی به زندانبانان دائم مراجعه کنند و خواستار رفع این مشکل شوند اما زندانبانان از پاسخ گویی به خواسته های زندانیان و رفع این مشکل حاد خودداری کرده و با رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با زنان زندانی برخورد می نمایند
از طرفی دیگر زندانبانان هر ماه یکبار اقدام به تخلیه زباله ها از زندان می کنند .فصل تابستان و گرمای شدید در این منطقه باعث شده است که زندانیان زن از بوی تعفن آن شدیدا احساس ناراحتی کنند به خصوص زندانیانی که دچار ناراحتی تنفسی هستند با شرایط حادتری مواجه هستند . محل نگهداری زباله در نزدیکی فروشگاه زندان می باشد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  ایجاد شرایط سخت و غیر انسانی برای زنان زندانی که تنها امکان  استفاده از هوای آزاد و نور طبیعی از آنها گرفته شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر زنان سازمان ملل متحد خواستار اقدام لازم برای  پایان دادن به شرایط سخت و غیر انسانی علیه زنان زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ مرداد ۹۴برابر با۲۲ اوت ۲۰۱۵



 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: