۱۳۹۴ شهریور ۸, یکشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از انتقال زندانی سیاسی دهه ۶۰ صدیقه مرادی به بیمارستان

 
بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  وضعیت جسمی زندانی سیاسی صدیقه مرادی حاد می باشد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان و درمان جدی وی هستند.
روز شنبه ۷ شهریور ماه زندانی سیاسی صدیقه مرادی ۵۵ ساله مادر یک فرزند به دلایل نامشخصی دچار افت شدید فشار خون می شود بطوریکه فشار خون وی ۶ روی ۴ بوده و شرایط وی بسیار حاد و خطرناک می گردد. همبندیان وی سراسیمه او را به بهداری زندان منتقل نمودند اما بهداری زندان پس از مدتی کوتاه بدون درمان جدی او را به بند بازگرداند چرا که بازجویان وزارت اطلاعات از انتقال وی به بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت نمودند.
با وجودیکه  وضعیت جسمی زندانی سیاسی صدیقه مرادی درحال حاضر حاد و خطرناک می باشد  اما همچنان در سلولش  به حال خود رها شده است. این زندانی سیاسی از بیماریهای دیگری مانند درد استخوان از ناحیه مچ و زانو  رنج می برد.
در حال حاضر در حدود ۲۰ زن زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین زندانی می باشند.
  زندانی سیاسی دهه ۶۰ صدیقه مرادی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با یورش بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و به مدت ۷ ماه در آنجا تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. سپس بازجویان وزارت اطلاعات اقدام به پرونده سازی نموده و پرونده او را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران که ریاست آن  فردی به نام محمد مقیسه  از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال ۶۷ می باشد انتقال داده و وی توسط محمد مقیسه به ۱۰ سال زندان محکوم گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان خارج زندان  با وجودیکه  وضعیت جسمی او در شرایط خطرناکی است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی  برای پایان دادن به اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی و بخصوص زنان زندانی سیاسی  خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۹ شهریور ماه   ۹۴برابر با۳۰ اوت ۲۰۱۵
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: