۱۳۹۳ خرداد ۱۱, یکشنبه

زندانی سیاسی غلامرضا خسروی جاودانه شد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» رژیم ولی فقیه صبح امروز در یک جنایت  غیر انسانی زندانی سیاسی غلامرضا خسروی را  در زندان گوهردشت کرج به دار آویخت.
سحرگاه روز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه زندانی سیاسی غلامرضا خسروی سودجانی متولد ۱۳۴۴ جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران نمود و برای همیشه در قلب مردم ایران جاودانه شد . رژیم ولی فقیه  این جنایت ضدبشری  را  در زندان گوهردشت کرج به اجرا گذاشت.
 روز گذشته بطور ناگهانی به خانواده وی که در شهرستان بودند  اطلاع داده شد که به ملاقات وی بیایند . آنها شب گذشته به زندان گوهردشت رسیدند و پس از یک سال بدون ملاقات حضوری به تمامی اعضای خانواده فقط ۲۰ دقیقه زمان ملاقت داده شد . این ملاقات در حضور بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفت . پس از ملاقات  صورتجلسه ای که از قبل تنظیم شده بود و در آن مدت ملاقات و اعلام اجرای حکم اعدام در سحرگاه روز یکشنبه ذکر شده بود به رویت خانواده رساندند . خدابخشی معاون امنیتی دادستان تهران به خانواده وی گفت : «غلامرضا در مسئله اعتراضات بند ۳۵۰ شرکت فعال و نقش خیلی  مهمی داشته است.»
صبح امروز خانواده خسروی  به اجرای احکام که در زندان اوین مستقر است مراجعه کردند و خواستار تحویل گفتن پیکر شهید راه آزادی مردم ایران غلامرضا خسروی شدند اما بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص سربازجوی اوین علوی  که گرداننده  پشت صحنه می باشد ابتدا اعلام کردند که پیکر او را به اصفهان منتقل کردند و سپس گفتند که در سردخانه می باشد و تا این لحظه از تحویل دادن پیکر این شهید راه آزادی خوداری می کنند.
 شهید راه آزادی غلامرضا خسروی در تیرماه ۱۳۴۴ در آبادان بدنیا آمد او متاهل و دارای یک فرزند می باشد. در سال ۱۳۶۰ به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران در کازرون دستگیر شد و ۵ سال در زندان بسر برد تا اینکه حکم غیر قانونی و غیر انسانی وی پایان یافت و آزاد شد.
او مجددا در اسفند ماه ۱۳۸۶ به دلیل تماس با سیمای آزادی  در رفسنجان دستگیر شد و در سال ۱۳۸۷ به دلیل کمک مالی به سازمان مجاهدین و تماس گرفتن با سیمای آزادی به ۳ سال زندان تعزیری و ۳ سال زندان تعلیقی محکوم شد . اما در جریان  قیام مردم ایران مجداد محاکمه شد و بر مبنای اتهام محاربه محکوم به اعدام شد و حکم وی به دیوان عالی کشور برده شد و در آنجا نقض گردید اما بازجویان مجددا   پرونده وی را به دیوان عالی بردند و حکم اعدام او را تایید کردند. در جریان یورش وحشیانه به بند ۳۵۰ زندان اوین که با طراحی و سازماندهی بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفت زندانیان  وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند  و سپس به سلول انفرادی منتقل شدند، شهید راه آزادی هدف اصلی آنها بود و وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و جزء آخرین کسانی بود  که از سلول انفرادی به بند ۳۵۰  زندان اوین بازگردانده شد. به دلیل ایستادگی و مقاومت در مقابل قلدری و وحشیگری بازجویان وزارت اطلاعات ، سر بازجوی اوین علوی  او را تهدید کرد که حکم اعدام وی را به اجرا در خواهد   آورد.
این جنایتکار علیه بشریت از اختیارات ویژه ای برخوردار است و در رژیم ولی فقیه مافوق قانون ولی فقیه  عمل می کند
تصمیم اعدام زندانیان  سیاسی توسط آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم  گرفت می شود .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام ضدبشری  و قرون وسطایی این زندانی سیاسی را  به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد  است.

فعالین حقوق برو دمکراسی در ایران،

۱۱ خرداد  ۹۳ برابر با ۳۱ می ۲۰۱۴




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: