۱۳۹۳ تیر ۴, چهارشنبه

بازگشت کشیش زندانی بهنام ایرانی به بند عمومی پس از ۱۷ روز بازداشت در شکنجه گاه وزارت اطلاعات


 بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » کشیش بهنام ایرانی پس از ۱۷ روز که در بند سپاه زندان گوهردشت کرج تحت بازجویی ، تهدید  به پرونده سازی جدید توسط بازجویان وزارت اطلاعات بود، روز گذشته به بند عمومی زندان مرکزی کرج  بازگردانده شد.
 روز  سه شنبه  ۳ تیر ماه زندانی عقیدتی کشیش بهنام ایرانی پس از ۱۷ روز انتقال به بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج و بازجویی روزانه در چندین نوبت که هر بار چندین ساعت بطول می انجامید  به بند عمومی بازگردانده شد .بازجویان وزارت اطلاعات  هر بار که کشیش بهنام ایرانی را به بازجویی می بردند  به مدت ۴ ساعت مورد بازجویی ، تفتیش عقاید و تهدید قرار میدادند . علیرغم اینکه وی در زندان بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات برای مرعوب کردن وی اقدام به  پرورنده سازی  و تهدید به صدور احکام ضدبشری علیه وی نمودند.
فردی که  کشیش بهنام ایرانی را در شکنجه گاه وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار می داد خود را با نام مستعار خلج معرفی می کرد. این شکنجه گر و بازجوی وزارت اطلاعات شخصا فرماندهی یورش به منازل هموطنان مسیحی در کرج  را به عهده داشت.
روزیکشنبه  ۱۸ خرداد ماه حوالی ساعت ۰۶:۰۰ صبح به کشیش بهنام ایرانی  اعلام کردند که دادگاه دارد.کشیش به آنها گفت: نه به من و نه به وکیلم اعلام نشده که دادگاه دارم،از طرفی هم من حکم قطعی دارم و خلافی هم در زندان مرتکب نشده ام و دلیلی هم ندارد که به دادگاه بروم.حوالی ساعت ۰۹:۳۰ دوباره  کشیش را به اجرای احکام زندان احضار کردند و هنگام مراجعه به آنجا بلافاصله او را به یک سلول منتقل  و او را مجبور به پوشیدن لبلاس کثیف و مندرس زندان نمودند و به او دست بند و پابند زدند و حوالی ساعت ۱۰:۳۰ وی را به نزد  یکی از بازجویان وزارت اطلاعات  تحت عنوان بازپرس  محمد یاری رئیس شعبه ۶ بازپرسی انقلاب کرج منتقل کردند.این فرد خطاب به آقای ایرانی گفت:«گفته میشود که شما از طریق زندان فعالیتهای کلیسایی را هدایت می کنید در خارج از زندان از طریق تلفن ».او  حوالی ساعت ۱۴:۳۰ به زندان بازگردانده شد ولی بلافاصله توسط ۲ تن از مامورین وزارت اطلاعات با دست بند و پابند به سلولهای انفرادی  شکنجه گاه وزارت اطلاعات معروف به بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
در طی این مدت خانواده کشیش زندانی به تمامی ارگانهای سرکوب مراجعه نمودند تا از وضعیت و شرایط عزیزشان مطلع شوند اما بازجویان وزارت اطلاعات (شکجه گران) از دادن هرگونه پاسخی به این خانواده خوداری می کردند.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران ،انتقال کشیش زندانی به سلولهای انفرادی شکنجه گاه وزارت اطلاعات موسوم به بند سپاه ، ساعتها بازجویی از وی و اقدام به پرونده سازی واهی و دروغین  برای صدور احکام سنگین زندان  به منظور مرعوب کردن وی و سایر هموطنان مسیحی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به سرکوب هموطنان مسیحی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ تیرماه۹۳ برابر با ۲۵ ژون ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: