۱۳۹۳ خرداد ۲۵, یکشنبه

خطر اجرای حکم اعدام ۴ زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان قزل حصار کرج


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » خطر جدی اعدام چهار زندانی اهل سنت  که در سلولهای انفرادی زندان قزل حصار کرج  در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر می برند را تهدیدمی کند،
چهار زندانی عقیدتی اهل سنت به نام های حامد احمدی ، جهانگیر دهقان ، جمشید دهقان و کمال ملایی که  روز شنبه ۲۴ خرداد ماه به سلولهای انفرادی سالن ۱ زندان قزل حصار منتقل شدند همچنان در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای  حکم ضد بشری اعدام بسر می برند و گزارشات حاکی از آن است که احتمال زیاد دارد بامداد امروز آنها را اعدام کنند .
چهار زندانی عقیدتی اهل سنت از روز جمعه در اعتراض به اجرای حکم ضدبشری اعدام دست به اعتصاب غذا زده اند و اعلام کرده اند تا زمانی که رسما اعلام نکنند که حکم اعدام آنها لغو شده است و به زندان گوهردشت کرج کنار دوستانشان برگردانده نشوند به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
درپی اعتراضات گسترده خانواه ها مبنی بر اینکه خواهان اطلاع یافتن از وضعیت عزیزانشان هستند روز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه حوالی ساعت ۱۴:۳۰ آنها بطور کوتاه با خانواده هایشان تلفنی تماس داشتند .
۴ زندانی عقیدتی اهل سنت به خانواده هایشان گفتند که آنها همچنان در سلول انفرادی سالن ۱ زندا قزل حصار در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند و امکان اعدام آنها بسیار زیاد است و نباید به وعده و وعیدهای بازجویان وزارت اطلاعات اعتماد کرد. ۴ زندانی عقیدتی همچنین به خانواده هایشان تشریح کردند که بامداد صبح روز یکشنبه حوالی ساعت ۰۴:۰۰ آنها را پای جوبه های دار برده بودند و حتی طناب دار بر گردن آنها انداخته شد ولی در آخرین لحظات به آنها گفته شد که اجرای حکم اعدام  به تعویق افتاده است.
از طرفی دیگر خانواده های زندانیان سیاسی که تمامی شب گذشته را در کنار زندانهای اوین ، گوهردشت کرج و قزل حصار بسر برده بودند. صبح امروز همچنان مقابل زندان گوهردشت کرج و قزل حصار به تجمع خود ادامه دادند. خانواده ها دائم تحت فشار و اذیت و آزار مامورین وزارت اطلاعات بودند که باید آنجا را ترک کنند اما خانواده ها حاضر به ترک ان محل نبودند و خواستار اطلاع یافت و ملاقات با عزیزانشان بودند . مامورین وزارت اطلاعات ابتدا به آنها گفتند که حکم آنها اجرا شده است و شما می توانید پیکر فرزندانشان را تحویل بگیرند ولی لحظاتی بعد به انها گفته شد که حکم اعدام آنها به تعویق افتاده است.
فعالین  حقوق بشر و دمکراسی در ایران،از تمامی هموطنان در داخل  ایران و همچنین خارج کشور خواستار تشدید اقدامات اعتراضی خود برای نجان جان این ۴ زندانی عقیدتی است و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای نجات جان این ۴ زندانی عقیدتی است.
  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ خرداد  ۹۳ برابر با ۱۶ ژون ۲۰۱۴


 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: