۱۳۹۳ تیر ۱, یکشنبه

اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت در همبستگی با فعال سندیکایی در اعتصاب غذا


بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج  در حمایت از خواسته های به حق فعال سندیکایی رضا شهابی که در ۲۴ ـ مین روز اعتصاب غذا  در شرایط حاد جسمی بسر می برد که در آن اعلام داشته اند  از بامداد روز ۲ تیر ماه  به مدت  ۲۴ ساعت دست به اعتصاب غذا خواهند زد و بر برآورده کردن خواسته های او تاکید خواهند کرد. این بیانیه جهت اطلاع افکار عمومی و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است . متن بیانیه به قرار زیر می باشد:

مردم ایران ، کارگران ،آزادیخواهان و نهادهای مدافع حقوق انسانها،
با بی توجهی و آزار و اذیت جمهوری اسلامی جان رضا شهابی با ۲۴ روز اعتصاب غذا در خطر است .رضا شهابی عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت واحد و مسئول مالی سندیکا که به دلیل تلاش و ایجاد تشکل قانونی مدافع حقوق کارگران مانند امنیت شغلی، دستمزدهای انسانی و آزادی حق تشکل و اعتصاب، توسط حکومت ضد کارگری دستگیر و زندانی شده است.
 اما به دنبال یورش وحشیانه اراذل و اوباش و مأموران امنیتی بدنام  زندانها به بند ۳۵۰ اوین چند روزی به سلول انفرادی فرستاده شده وسپس به طور غیر قانونی و بدون محاکمه و صدور حکم قضایی به زندان جهنمی رجایی شهر تبعید شده است .
 وی در اعتراض به این اعمال خودسرانه و غیر قانونی ۲۴ روزاست که در اعتصاب غذا بوده و حدود ۹ کیلو وزن کم کرده است و متاسفانه به علت بیماریهای سخت دیسک و قلب در وضع وخیمی بسر می برد .
 ما ضمن اعلام۲۴ ساعت  اعتصاب غذا در همدردی و همبستگی با خواسته های انسانی و به حق  ایشان از تمامی نهادها و مردم ایران و جهان می خواهیم صدای اعتراضی و فریاد خود را علیه حق کشی و نا عدالتی روا شده بر ایشان را بلندتر و رسا تر کنند.
 مخصوصا خانواده بزرگ کارگران باید بدانند رضا شهابی فرزند جسور و مبارز و حق طلب این طبقه، زندگی و خوشبختی خود و خانواده خود را در راه مبارزه برای سعادت و خوشبختی آنان دانسته و فدای آنان می کند  با دفاع از وی از آینده عاری از بهره کشی و بدور از ستم ، از حق تشکل کارگری و حق اعتراض و حق زندگی انسانی خود دفاع کنید .

جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج
۰۱ تیر ۱۳۹۳
شاهرخ زمانی، خالد حردانی، افشین حیرتیان، محمد امیر خیزی، صالح کهندل ، رضا اکبری، علی صلان پور، اصغر قطان، محمد علی منصوری




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: