۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

تجمع خانواده های ۴ زندانی عقیدتی مقابل زندانهای اوین ، گوهردشت کرج و قزل حصار


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » خانواده های ۴ زندانی عقیدتی  اهل تسنن  در مقابل زندانهای اوین، گوهردشت کرج و قزل حصار برای نجات جان فرزندانشان دست به تجمع اعتراضی  زدند
خانواده های چهار زندانی عقیدتی اهل سنت که بیش از ۶۰ نفر تخمین زده می شوند ابتدا چند ساعت مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواهان متوقف شدن حکم اعدام عزیزانشان هستند.اما مامورین زندان اوین به آنها اطلاع دادند که  آنها در زندان گوهردشت کرج می باشند و به زندان اوین منتقل نشده اند. لحظاتی پیش تعداد کثیری از خانواده ها که مقابل زندان گوهردشت بودند مجددا  به آنها گفته شد که احتمالا فرزندان آنها به زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام منتقل شده اند.
 در حال حاضر خانواده ها تقسیم شده اند و در مقابل  زندانهای اوین، گوهردشت کرج و قزل حصار دست به تجمع اعتراضی زده اند و خواهان متوقف شدند حکم اعدام قرون وسطایی فرزندانشان هستند.
روز شنبه ۲۴ خرداد ماه  حوالی ساعت ۱۲:۰۰ بر اثر پافشاری خانواده و تجمع مقابل زندان گوهردشت کرج به آنها اجازه داده شد که با فرزندانشان ملاقات کنند.خانواده ها در حالی با فرزندانشان ملاقات کردند که به آنها دست بند و پابند زده شده بود و فرزندانشان از روحیه ای بالا برخوردار بودند. در پایان ملاقات به آنها گفته شد که وسایل فرزندانشان را با خود ببرند وقتی که خانواده پرسیدند مگر قصد اعدام فرزندان ما را دارید به آنها پاسخ مشخصی داده نشد. مامورین مرگ ولی فقیه ۴ زندانی عقیدتی را با ماشین آمبولانس از سالن مللاقات  به نقطه ای نامعلوم منتقل کردند
لحظاتی بعد یکی از بازجویان وزارت اطلاعات که مسئول شکنجه های جسمی و روحی این ۴ زندانی بوده و به دستور این شخص جناتیکار علیه بشریت توصیه صدور حکم اعدام را برای آنها  داده بود با خانواده ها تلفنی تماس گرفت و به آنها گفت : که فرزندانشان ساعت ۰۴:۰۰ بامداد روز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه اعدام خواهند شد.
خانواده های زندانیان عقیدتی از مردم ایران و سازمانهای حقوق بشر ی خواستار  فشار آوردند بر رژیم ولی فقیه برای پایان داده به اعدام جوانان در ایران هستند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران ،ازتجمع اعتراضی خانواده های ۴ زندانی اهل سنت برای متوقف کردن حکم ضدبشری اعدام حمایت می کند و  از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای نجات جان ۴ هموطن اهل سنت که لحظاتی دیگر حکم اعدام آنها اجرا خواهد شد می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۵ خرداد  ۹۳ برابر با ۱۵ ژون ۲۰۱۴


 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: