۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

با شلیک نیروهای سرکوبگر یک جوان هموطن بلوچ زنده در آتش سوخت و جان باخت


بنابه گزار شات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  یکی از جوانان  هموطن بلوچ   هنگامی که با خودروی خود از زاهدان عازم خاش بود با شلیک نیروهای سرکوبگر خودروی وی دچار حریق شد  و این جوان زنده در آتش سوخت و جان باخت.
 غروب روز  شنبه ۲۴ خرداد ماه حوالی ساعت ۱۸:۰۰  جوانی به نام  بشیر براهوئی ۲۳ ساله در حین رانندگی با خودروی خود که حامل سوخت گازوئیل بود و از زاهدان عازم خاش بود ، بدون هشدار قبلی  هدف رگبار گلوله های نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و خودروی وی دچار آتش سوزی گردید و به طرز فجیعی  این جوان ،زنده در آتش سوخت و جان باخت.
فقر و بیکاری جوانان در این منطقه محروم، آنها را وا داشته است که  برای امرار معاش اقدام به فروختن گازوئیل  نمایند  تا معیشت خانواده خود را تامین کنند . اما دائما  در حین نقل و انتقال گازوئیل هدف رگبار گلوله های نیروهای سرکوبگر قرار می گیرند و در شعله های  آتش  می سوزند و جان خود را از دست می دهند  .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، هدف قرار دادن جوانان این منطقه که از سر فقر و بیکاری ناچار به خرید و فروش گازوئیل برای امرار معاش خانواده شان  هستند را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار  اقدامات عاجل برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط آخوندها و پاسدارانشان در این منطقه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰ خرداد  ۹۳ برابر با ۲۰  ژون ۲۰۱۴


 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: