۱۳۹۳ خرداد ۱۲, دوشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات مانع شرکت خانواده در مراسم خاکسپاری و انجام مراسم گرامیداشت هستند


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» شهید راه آزادی مردم ایران غلامرضا خسروی صبح امروز بدون اجاز حضور کلیه اعضای خانواده در باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
روز دوشنبه ۱۲ خراد ماه ساعت  ۰۱:۰۰ بامداد جانباخته راه آزادی مردم ایران  در باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد. خاک سپاری او توسط مامورین وزارت اطلاعات  و تنها به برادر بزرگ وی اجازه داده شد که در مراسم خاکسپاری شرکت کند .برادر شهید راه آزادی مردم ایران تنها اجازه یافت چهره او را ببیند و به او اجازه داده نشد که سایر نقاط بدن او را رویت نماید. 
بازجویان وزارت اطلاعلات و قوه قضاییه ولی فقیه به مادر، همسر ، فرزند و سایر اعضای خانواده اجازه ندادن که در مراسم خاکسپاری شرکت کنند و آخرین وداع و ادای احترام را بجا آورند . مامورین وزارت اطلاعات با عجله سعی داشتن مراسم خاکسپاری را انجام دهند  و به برادر شهید راه آزادی گفتند که باید به سرعت آنجا را ترک کند و فعلا کسی حق حضور در آرامگاه را ندارد.
بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه همچنین خانواده او را تحت فشارهای غیر انسانی و طاقت فرسایی قرار داده اند و به آنها تاکید کرده اند که حق برگزاری مراسم برای او را ندارند و در غیر این صورت با آنها شدیدا برخورد خواهند کرد.
اما علیرغم تهدیدات و فشارهای غیر انسانی مردم اصفهان گروه گروه به منزل آنها مراجعه می کنند و ادای احترام را به جای می آورند . مامورین وزارت اطلاعات و سایر نیروهای سرکوبگر در اطراف منزل آنها گشت می زنند و با این شیوه سعی در ایجاد رعب و حشت دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام ضدبشری این زندانی سیاسی، ممانعت از حضور خانواده وی برای برگزاری مراسم خاکسپاری و آخرین وداع و همچنین ممانعت از انجام مراسم گرامیداشت را محکوم می کند.و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بینالمللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق برو دمکراسی در ایران،

۱۲ خرداد  ۹۳ برابر با ۰۲ جون ۲۰۱۴


 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: