۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

مقاله نویس زندانی ایرج محمدی خواستار ملاقات با دبیر کل ملل متحد در زندان زاهدان گردید


مقاله نویس زندانی ایرج محمدی محبوس در زندان قرون وسطایی ولی فقیه در زاهدان طی نامه ای خواستار دیدار دبیر کل ملل متحد از زندان زاهدان جهت ملاقات با وی و سایر زندانیان سیاسی و مشاهدۀ رفتارها و اعمال ضد بشری که به دستور ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در زندان زاهدان بکار برده می شود شد. در حالی دبیر کل در اجلاس غیر متعهدها در تهران شرکت می کند که جنایت علیه بشریت و اعمال قرون وسطایی بصورت سیستماتیک در زندانهای مختلف ادامه دارد ، اعدام های گروهی و زندانیان سیاسی که به صرف اعتراض به این اعمال وحشی و ضد بشری با محکومیتهای مانند اعدام ،زندانهای طویل المدت ، محرومیت از حداقل حقوق اولیۀ انسانی در زندانها بسر می برند. سفر دبیر کل به ایران باعث خواهد شد که آخوند علی خامنه ای ولی فقیه به اعمال قرون وسطایی و ضدبشری خود مشروعیت بخشد و برشدت آنها بیافزاید.لذا این دیدار باعث انزجار عمومی مردم ایران شده است.
 این درخواست جهت ارسال به دفتر دبیر کل و انتشار در اختیار " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " قرار داده شده است متن در خواست به قرار زیر می باشد:
بسمه تعالی
با عرض سلام و ادب؛
به استحضار عالی میرساند اینجانب زندانی ایرج محمدی فرزند محمد متولد 1357 در تاریخ 1/7/1386 به اتهام واهی و کاملا بی اساس ارتباط با بیگانگان و نهادهای خارجی (جاسوسی) و فعالیت در جریان پان ترکیسم دستگیر شده ام و برایم به جرم محاربه حکم اعدام صادر گردید.
که بعد از در خواست اعادۀ دادرسی ،مجدد پرونده ام مورد بررسی قرار گرفته و حکم اعدام نقض گردید و دوباره به استناد مادۀ 19 قانون مجازات اسلامی باز هم قاضی شعبه یک دادگاه نظامی استان آذربایجان غربی (آ.غ) بنده را محارب تشخیص داده و مرا به مدت 10 سال تبعید به زندان زاهدان محکوم نمود که حکم صاده در شعبۀ 31 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.
اینجانب از اول دستگیری به مدت 8 ماه در سلول انفرادی نگهداری شده و بقیه حبسم را در بند 12 بند سیاسی زندان ارومیه سپری نمودم یک بعلت اقامت طولانی مدت در سلول انفرادی دچار بیماری اعصاب و روان شده ام، و حالا در مورخۀ 4/5/1391 جهت اجرای اجرای حکم تبعید به زندان زاهدان بند 3 (محکومین مواد مخدر ) انتقال شده ام که این حکم تبعید باعث متلاشی خانواده ام گردیده و همسرم نیز دچار بیماری اعصاب و سر درد دائمی شده است و همسرم و پدر و مادر پیرم بی سرپرست مانده اند.
متاسفانه در زندان زاهدان از کلیه امکانات رفاهی که حق یک زندانی می باشد محروم می باشم که به مواردی از آن اشاره می نمایم:
1- هیچگونه روزنامه و کتاب حتی  با هزینۀ شخصی در اختیار بنده گذاشته نمی شود.
2- جیرۀ غذایی کمتر از حد نرمال بوده است بطوریکه به هر زندانی 4/1 یک نان تعلق می گیرد.
3- بهداشت اتاق محل استراحت ،سرویس بهداشتی ،حمام و آی آشامیدنی در حد منفی می باشد.
4- آب گرم جهت استحمام وجود ندارد
5- بهداری زندان با کمبود پزشک مواجه بوده  و پزشک متخصص اصلا وجود ندارد.
6- در یک اتاق 35 متری تعداد 30 الی 35 نفر زندانی نگهداری می گردد.
7- اکثرا زندانیان عادی معتاد بوده و آزادنه مواد مخدر استعمال می نمایند.
لذا با خلاصه ای که از مشکلات شخصی و عمومی زندان زاهدان به عرض رساندم از آن مقام محترم خواستارم که در هنگام عزیمت به ایران با اینجانب ملاقات نمایید و از مقامات ایران درخواست نمایید با توجه به اینکه بنده بیش از 4 سال از حبس خود را سپری نموده ام مرا بدون قید و شرط آزاد نمایند .
زندانی ایرج محمدی
26 مرداد 1391
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: