۱۳۹۱ مرداد ۱۲, پنجشنبه

خودکشی دو زندانی برای رهایی یافتن از شرایط قرون وسطایی در زندانهای ولی فقیه


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی یک هفته 2 زندانی به دلیل شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی حاکم بر زندانهای ولی فقیه و  رهایی یافتن از این شرایط  اقدام  به خودکشی نمودند که متاسفانه منجر به مرگ آنها گردید.
زندانی حسن باقر پور 28 ساله که بیش از 5 سال در زندان بسر می برد حدود 4 روز پیش در سالن 16 بند 6 زندان گوهردشت کرج اقدام به خودکشی نمود و جان سپرد.زندانی دیگری به نام علی نیکویی حدودا 30 ساله  صبح روز پنجشنبه 12 مردادماه در سالن 16  بند 4 زندان گوهردشت کرج اقدام به خودکشی نمود و جان سپرد.
در حال حاضر بند 6 زندان گوهردشت کرج پس از بند جدید تاسیس 10 به یکی از بندهای مخوف زندان گوهردشت کرج تبدیل شده است و باندهای مافیایی مسئولین زندان در این بند شدیدا فعال هستند واقدام  به فروش مواد مخدر و سرکوب زندانیان معترض می کنند  و بطور مستمر درگیریهای خونینی توسط باند های مافیایی علیه زندانیان معترض بکار برده می شود. از طرفی دیگر وضعیت غذایی و بهداشتی و پزشکی این بند فاجعه بار است.
زندانیان بی دفاع در مقابل شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی حق هیچگونه اعتراض ندارند و دائم مورد شکنجۀ وحشیانۀ  محمد مردانی و علی خادم رئیس و معاون زندان قرار دارند.تنها راهی که برای زندانیان بی دفاع باقی می ماند اقدام به خودکشی برای رهایی یافتن از این شرایط غیر انسانی  است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی که زندانیان بی دفاع را به سوی خودکشی سوق میدهد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
12 مرداد 1391 برابر با 02 اگوست 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: